Bioeffect Imprinting Hydrogel Mask

Igår testade jag alltså Bioeffect Imprinting Hydrogel Mask. Det är en gelmask i form av en sheetmask som läggs över ansiktet. Innan man lägger på masken, ska man har rengjort ansiktet och applicerat Bioeffect EGF Serum, så för mig blir Imprinting Hydrogel Mask sista steget i kvällsrutinen.

Förra veckans bästa deal - mask + necessär med produkter på köpet.

Imprinting Hydrogel Mask är förpackad i en påse som bara är fuktig på insidan, masken är alltså inte dränkt i serum. Däremot är den väl förpackad i skyddsark som ska dras bort och det är viktigt att man lägger gelsidan av masken mot huden. Jag tyckte det var lite svårt att avgöra vilken sida som var den rätta.

Imprinting Hydrogel Mask från Bioeffect säljs i en-pack eller sex-pack.

Masken är tvådelad, en del för övre delen av ansiktet och en för undre delen. Skarven går under näsan och det är ganska svårt att överlappa skarven. Imprinting Hydrogel Mask går bara ner någon cm under käklinjen, så halsen får ingen mask. Efter att masken har verkat i 15 minuter ska man ta bort den och massera in återstående serum i ansiktet. Jag hade nästan inget serum kvar att massera in, så det var snabbt gjort.

EGF Serum på egen hand räcker bra för mig.

Imprinting Hydrogel Mask ska återfukta huden på djupet och maximera effekten av EGF Serum. Visst kände jag mig tillfälligt återfuktad, men inte tillnärmelsevis på samma sätt som jag hade förväntat mig. När jag vaknade imorse, kändes huden lika bra som den brukar göra när jag har använt EGF Serum på egen hand. Jag är inte lika imponerad av denna Bioeffect-produkt som jag har varit av de andra jag testat.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

  1. Hej
    Mycket intressant recension, tack.
    Vänligen granska denna kräm https://www.beautyworldsweden.se/hudvard/kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg