Bra torrschamporutin för kalla morgnar

Hallå lördag!

Idag är det ledig lördag och jag har kunnat ta långdusch med dagsljus strilande in i badrummet. Mörka vardagsmorgnar är det dock inte lika härligt med långdusch, så jag har förlitat mig en hel del på torrschampo den senaste tiden.

Nuvarande torrschampo-arsenalen.

Så här gör jag för att inte få smutsigt hår eller ett hår stelt av torrschamporester. På kvällen sprayar jag med ett vanligt torrschampo, just nu alternerar jag mellan Living Proof Perfect Hair Day Dry Shampoo och Budgie The Multitasking Dry Shampoo for all mankind. Det får sedan verka under natten.

Traditionella torrschampon från Living Proof och Budgie.

När jag vaknar kan håret ibland kännas lite stelt och nästan se dammigt ut. Då tar jag ett vått torrschampo, antingen misten Noir Stockholm Secret Veil Dry Shampoo eller moussen Sachajuan Dry Shampoo Mousse, som jag applicerar i hårbotten. Därefter blåser jag håret torrt och på något magiskt sätt känns håret nästan som nytvättat - utan att jag behöver huttra med vått hår på morgonen.

Mist från Noir Stockholm och mousse från Sachajuan-

Naturligtvis blir det en del produkt i håret till slut, så jag försöker att använda ett djuprengörande schampo ibland, så att hår och hårbotten blir gnisslande rena. Till vardags tycker jag dock att schampoborsten gör ett bra jobb med att rengöra hårbotten skonsamt men effektivt. Den jag har från Hairstory är toppen.

Som jag gillar min schampoborste!


Ha en fin lördag!


Kommentarer

Populära inlägg