Chanel L'Huile Anti-Pollution Cleansing Oil - ett budgetköp?

Det har varit en hel del lyxprodukter här på bloggen på sistone. Idag tänkte jag därför skriva lite om en lyxprodukt som har visat sig vara en budgetfavorit, eftersom den är så oerhört dryg. Det handlar om rengöringsoljan L'Huile Anti-Pollution Cleansing Oil från Chanel.

I den här takten kommer min flaska att räcka i ett år. Kan man kalla det ett budgetköp?

Jag köpte min flaska i början av augusti och har nästan använt den dagligen sedan dess. Det behövs inte ens ett helt pumptag för att få tillräckligt med produkt för att lösa upp makeup och SPF. Efter att ha masserat in oljan i ansiktet och njutit av rosdoften, brukar jag ta lite ljummet vatten för att emulsifiera oljan och därefter torka bort den med en urkramad tvättlapp. Därefter har jag ibland använt oljan en gång till, för den är så lätt att den faktiskt fungerar utmärkt som andrarengöring. För det mesta använder jag dock en annan andrarengöring, oftast favoriten Kate Somerville Goat Milk Moisturizing Cleanser.

Min favoritkombination av rengöringar.

Nu är det dags att börja med kvällsrutinen, med Chanel L'Huile Anti-Pollution Cleansing Oil som första steg. Det sista steget blir ett test av Filorga Time-Filler Night Cream, som jag fick idag av en expedit. Hon hävdade att den var nästan ännu bättre än Bioeffect EGF Serum och att jag skulle se skillnad direkt. Mirakelprodukter med omedelbar effekt är det bästa jag vet, så jag hoppas hon har rätt.

Ha en fin kväll!




Kommentarer

Populära inlägg