Essie Expressie

Godmorgon tisdag!

För ett tag sedan skrev jag om nyheten Expressie från Essie, som då var ett mysterium. Anledningen till att jag inte kunde hitta någon information var helt enkelt att Kicks är först i världen med att sälja Expressie.

Nyhet från Essie - Expressie.

Det är precis som man kan lista ut av namnet ett snabbtorkande nagellack med blank finish. Jag har tidigare haft några snabbtorkande lack från Revlon. De torkade snabbt, men blev matta på nageln. Expressie ska torka på mindre än en minut och som sagt behålla en blank yta.

Spegelblank yta på 290 Not So Low.

När Kicks gick ut med nyheten förra fredagen var jag snabb med att beställa en flaska. Det blev mörkröda 290 Not So Low.  Jag testade lacket direkt - det är ju ett expresslack. Jag följde instruktionerna och målade två lager på väl rengjorda naglar. Det torkade snabbt, men inte så snabbt som utlovat.  Mina naglar var inte helt torra förrän efter tio minuter. Det var dock extremt lättmålat, men en bred och snedställd pensel. Ytan blev imponerande högblank. Eftersom jag bara bar lacket i ett dygn innan jag lackade om inför New York-resan, kan jag inte säga så mycket om hållbarheten. Ska man snabbt paniklacka naglarna inför en fest, rekommenderar jag varmt Expressie.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg