Frans- och brynserum - fungerar det?

Det är många som undrar om frans- och brynserum, så jag tänkte skriva lite om mina blandade erfarenheter. Första gången jag testade fransserum var för några år sedan när jag fick en liten förpackning av Lashes to Die For från Peter Thomas Roth. Eftersom jag inte såg något resultat, trodde jag inte på att serum kunde göra fransarna längre. Idag tror jag snarare att jag inte var tillräckligt tålmodig.

Bryn- och fransserum - funkar det?

Man måste nämligen ha tålamod med dessa serum. Vissa kan se resultat efter några veckor, medan det för andra kan ta ett par månader. När jag gav fransserum en andra chans i våras, bestämde jag mig för Revitalash Advanced, eftersom så många rekommenderade det. Jag fick ett fantastiskt resultat av det, fransarna blev både längre och kraftigare. Precis i början av användningen blev jag dock röd runt ögonen, men det gick över efter en tid. Jag har precis börjat med en kur igen och blev röd några dagar även denna gång.

Mina fransar efter första användningen av Revitalash Advanced i våras.

Det goda resultatet av fransserumet fick mig att vilja testa brynserum också - tänk om mina bryn kunde växa lika bra som fransarna med lite hjälp? Här hade jag ingen självklar produkt som jag ville testa, så jag tog Xbrow eftersom det hade ett bra pris. Jag hade verkligen tålamod med Xbrow och använde en och en halv förpackning innan jag gav upp - mina bryn växte inte särskilt mycket.

Brynserum från Xbrow och Medik8.

Under tiden med Xbrow var det flera som rekommenderade Medik8 Full Lash & Brow Duo, så jag köpte en flaska. Jag har bara använt det på brynen, så jag vet inte hur det fungerar på fransarna. Mina bryn har växt lite bättre av Medik8s brynserum, men det är fortfarande ingen revolutionerande tillväxt. Jag är nu inne på min andra förpackning och hoppas fortfarande på mirakel.

Nuvarande serum-kombo för bryn och fransar.

Fransserum har alltså fungerat utmärkt på mig, även om det tog ett tag innan jag såg resultat. Brynen växer inte lika bra, men jag har hört många säga samma sak. Kanske är det svårare för bryn att växa sig kraftiga än för fransar?

Kommentarer

Populära inlägg