Glossier Futuredew

I går skrev jag om besöket på Glossier Flagship Store, där jag ju köpte en flaska av nyheten Futuredew. Den beskrivs som ett hybridserum med olja i, utan att bli oljig. Istället ska huden se återfuktad och daggfrisk ut, men inte med så mycket skimmer som vi har sett ett tag nu.

Mitt första möte med Futuredew på Glossier Flagship förra veckan.

Jag använder inte Futuredew som ett hudvårdande serum, utan snarare som en makeup-produkt. Om det blir några hudvårdande effekter, ser jag det som en ren bonus - jag är ute efter den daggfriska looken. Trots att Futuredew beskrivs som ett serum, ska det inte appliceras som ett sådant, utan som sista steget i hudvårdsutinen, utanpå SPF om man använder det. Man kan använda det på egen hand eller under makeup.

Köpte med mig denna flaska.

För min del blir det alltså under makeup, fortfarande Erborian CC Dull Correct. Eftersom det är rätt mycket glans i den tjocka rosaskimrande vätskan, har jag bara använt Fururedew på kindbenen och partiet under ögonen. Kanske behöver jag inte vara rädd för att använda Futuredew i hela ansiktet, för effekten blir inte oljig, utan det blir faktiskt det återfuktade intryck som produkten utlovar. Effekten ska hålla i sig i upp till tolv timmar, och det tycker jag att den gör.

Futuredew ger daggfriskt utseende i upp till tolv timmar.

Min hud som har en tendens att se uttorkad ut så här års, ser alltså mycket piggare ut av Futuredew.  Har man en hud som drar åt det oljigare hållet, tror jag kanske inte att man ser någon större effekt av Futuredew. För oss med lite trött och torr hud är den dock precis lagom för att se nymaskad och pigg ut.

Ha en fin kväll!




Kommentarer

Populära inlägg