Handkräm från Chanel

Godmorgon onsdag!

Vi är säkert flera som tänker lite extra på handkräm dessa höstdagar. Jag har inte riktigt fått in rutinen att ta på mig vantar när jag går hemifrån, så det krävs lite extra omvårdnad för tillfället. Därför tänkte jag titta lite på lyxiga handkrämer från Chanel. Det finns nu tre krämer i La Crème Main-serien, originalet La Crème Main, den lite kraftigare La Crème Main - Texture Riche och antiage-krämen Le Lift.

De gör sig bra tillsammans, La Crème Main Texture Riche och Le Lift La Crème Main.

La Crème Main lanserades i sin äggform hösten 2017. Krämen ligger förpackad i en påse inuti ägget, så den skyddas hela tiden från ljus och luft. Krämen känns lätt och lite glycerinaktig. Den går snabbt in i huden, men verkar länge. Doften är fransk ros, en av mina favoritdofter.

Förra hösten låg La Crème Main på mitt nattduksbord.

Nästa lansering, La Crème Main - Texture Riche, kom förra hösten. Denna kräm blev snabbt min favorit, eftersom den är lite fetare än originalet. Jag använder handkräm främst på nätterna och då gillar jag att den är lite kraftigare. Annars är känslan och doften densamma som på originalet.

Spegelblank yta på Le Lift.

Nykomlingen Le Lift La Crème Main lanserades i slutet av sommaren. Jag testade den då i provförpackning och tyckte så mycket om den att jag nu har köpt det svarta ägget, trots att det är lite dyrare än de två vita äggen. Le Lift känns som de två andra krämerna. Förutom att mjukgöra händerna, ska den också minska ålderstecken som pigmentfläckar och rynkor. Jag tycker att det är på tiden att jag ägnar mina händer samma omsorg som mitt ansikte, så jag ska vara flitig med handkräm i höst och vinter.

Handkräm i höst.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg