Hjälp mot röda kinder: Avène Antirougeurs Fort

Sedan det blev kallt ute har mina kinder blossat mer än vanligt, så när jag fick ett tips om Avène Antirougeurs Fort Relief Concentrate for Chronic Redness bestämde jag mig för att testa. Det är en punktmarkeringsprodukt som man använder en gång om dagen - morgon eller kväll - på områden med ytliga blodkärl. Förutom att dämpa rodnader och lugna huden, är den också en fuktgivare. Antirougeurs Fort är främst till för dem med känslig hud och för dem med rosacea.

Avène Antirougeurs Fort.

Koncentratet är som en lätt hudlotion i konsistensen. Det är snabbverkande, så man kan förvänta sig att se minskad rodnad nästan omedelbart. Ingrediensen som åstadkommer detta är stickmyrtenextrakt, som ska förbättra hudens mikrocirkulation.

Mycket prisvärd produkt.

Jag vet inte om det är ökad mikrocirkulation som har gjort att mina kinder inte blossar lika mycket vid temperaturväxlingar längre, men så är det. Mina kinder är inte lika röda längre och de känns inte lika varma. Avène är ju ett gammalt pålitligt franskt pharmacie-märke, så jag förstår inte att jag inte har testat Antirougeurs Fort tidigare. Jag är glad att jag till slut gjorde det, för detta är en produkt som fungerar för mig. Den är dessutom lätt att få tag på, Avène säljs numera på de flesta svenska apotek, ofta med bra rabatter. Jag ska spana in resten av Antirougeurs-serien också - för Avène har fler produkter för rodnande kinder.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg