Hourglass Veil Mineral Primer- hyllad primer som plötsligt funkar för mig

När Hourglass kom till Sverige för ett år sedan, var deras prisbelönta primer Veil Mineral Primer hela tiden slutsåld. Alla ville ha den hyllade primern. Jag hade tidigare köpt den på nätet efter att ha hört så mycket lovord om den, men jag fick den inte att funka. Den kändes mest som en vanlig hudkräm bara.

Den här lilla Veil kommer nog att räcka ett tag, den är dryg.

Eftersom jag fick en miniförpackning av Veil för ett tag sedan, bestämde jag mig för att testa igen. Döm om min förvåning, när jag helt plötsligt också såg resultat. Jag förstår inte hur det kommer sig, men nu kan alltså jag också tillhöra dem som gillar Veil.

Veil Mineral Primer ska ge en jämn hudton och minska intrycket av porer och fina linjer. Den är oljefri och vattenavvisande, vilket ska göra att makeupen ser nylagd ut hela dagen. Dessutom innehåller den SPF 15.

Hourglass Veil Mineral Primer.

Primern är en trögflytande men lätt kräm, som man tar upp ur flaskan med en spatel. Jag känner ingen doft, vare sig vid applicering eller under dagen. Den appliceras enklast med fingertopparna, tycker jag, och den gör att ansiktet känns sammetslent och lite slätare. Det gör att makeupen sitter snyggare och att den blir hållbarare. I måndags arbetade jag 8-20 och när jag kom hem sen kväll såg fortfarande min makeup bra ut - bättre än den brukar göra efter 13 timmar i alla fall!

Jag försöker lista ut varför jag är så nöjd nu, men inte fick Veil att fungera för ett par år sedan - har det med applicering, produktmängd, hudvård eller foundation att göra? Jag vet faktiskt inte, men jag är glad att jag gav Veil Mineral Primer en andra chans.


Kommentarer

Populära inlägg