Lisa Eldridge Makeup Velvet Collection Beauty och Myth

Igår fick jag hem de läppstift jag beställde från Lisa Eldridges Velvet Collection, Velvet Beauty och Velvet Myth. Jag måste säga att leveransen gick imponerande snabbt, mindre än ett dygn efter att de skickades från England fanns de hemma hos mig i Malmö. Då hade jag dessutom mailat kundservice och berättat att jag lagt två olika ordrar och bett dem sända dem tillsammans. Det gjorde kundservice och återbetalade dessutom fraktavgiften på den ena ordern.

Mina två nya läppstift från Lisa Eldridge Makeup Velvet Collection.

Läppstiften är lika exklusiva som de tidigare Lisa Eldridge har tagit fram. Hylsan är tung med magnetstängning. Ytan på stiftet ser precis ut som sammet, både i hylsan och på läpparna. Trots detta blir inte läpparna för matta eller torra.

Velvet Beauty.

Jag har faktiskt väntat på Velvet Beauty ända sedan i somras, när det var tänkt att lanseras. Tyvärr visade det sig vara svårt att tillverka i stor skala, så lanseringen fick vänta tills november. Velvet Beauty är ett bärigt "my lips but better"-stift som jag kommer att få stor användning av till vardags. Det är inspirerat av de klarrosa läpparna på prerafaeliternas målningar och visst har det en lite romantisk nyans.

Velvet Myth.

Velvet Myth var inte ett lika överlagt köp, men jag är så oerhört glad att jag slog till. Jag tror att jag utbrast "åh, Gud" när jag öppnade hylsan första gången igår, för det här är ett fantastiskt mörkrött sammetsstift. Det fungerar bra till vardags om man applicerar det lite fegt med fingret, men det är framförallt en färg för kvällsmakeupen. Det innehåller dessutom pigment som ska göra så att tänderna ser vitare ut.


Jag beklagar att jag är så översvallande, för just dessa bägge läppstift är slutsålda. Det är förståeligt, för Lisa Eldridges Velvet Collection är helt enkelt strålande. En bättre bild av den får man i Lisa Eldridges egen video ovan.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg