Lite shopping från Sephora i New York

Godmorgon torsdag!

Nu har jag hunnit få ordning på uppackningen, så jag tänkte visa en del av skönhetsshoppingen från New York. Jag hann inte med alla ställen jag hade på önskelistan, men en del blev det. Sephora var en av de butiker jag allra helst ville besöka, eftersom det var en del kit jag ville titta på där. Dessutom hade jag hoppats på en del spännande reseförpackningar. Ett tips kan vara att bli medlem när man är i butiken, då kan man ha turen att få en hel del prover och reseförpackningar.

La Mer Merry Little Miracles Set.

Jag hittade ett av de sista prova-på-kiten Merry Little Miracles Set från La Mer som jag nämnde innan jag åkte. Det är en julspecial som innehåller Crème de la Mer Moisturizing Cream, The Regenerating Serum, The Treatment Lotion och The Eye Concentrate. Jag har redan börjat testa, för jag är så nyfiken på La Mer för tillfället. Jag är uppenbarligen inte den enda, för kitet är nu slutsålt överallt.

Det blev ett par amerikanska Sephora-påsar!

Det blev även en del reseförpackningar, av sådant jag behövde på plats. Jag köpte ett par produkter från amerikanska märken som jag inte testat tidigare, Rose Floral Toner från Fresh och Kosasport Lip Fuel, ett färgat läppbalsam från Kosas. Sedan behövde jag också ett litet torrschampo, så nu fick jag möjlighet att testa det prisvinnande Living Proof Perfect Hair Day (PhD) Dry Shampoo. Detta säljer i och för sig min frisör här hemma. Jag letade efter Drunk Elephant A-Passion Retinol Cream i miniförpackning, men det fanns tyvärr inte.

Torrschampo och mist behövdes i New York, det färgade läppbalsamet öppnades här hemma.

Jag var sugen på något av Sephoras egna kit med storsäljande skönhetsfavoriter. De har ett med hårprodukter, ett med kroppsprodukter, ett med ansiktsvård etc till väldigt bra pris, men jag avstod med tanke på att det snart är kalenderdags. Jag tycker dock att det är en briljant idé av amerikanska Sephora och önskar att någon av de stora kedjorna här hemma gjorde liknande kit.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg