Alla blir inte favoriter

Godmorgon tisdag!

Det mesta jag visar upp här är saker jag tycker om, därav My favorite beauty (och lite tack vare podden My Favorite Murder). Vissa produkter förstår jag mig dock inte på, trots att aaalla andra verkar älska dem. Förlåt om jag låter som att jag har vaknat på fel sida, men jag ser inte storheten i:


Förlåt BFB, jag vill så gärna tycka om dig. Lade på ett lager innan jag tog bilden och hoppas på mirakel.


  • Clarins Beauty Flash Balm. Alla älskar denna "askungekräm" och talar om den i termer som "magisk", "hallelujah-moment", "life-saver" etc. Jag länkar till Nordic Feel där det finns 76 recensioner i skrivande stund, med ett medelbetyg på 4,8 (5 är maxbetyg). Jag vill också upptäcka storheten med BFB, men jag ser verkligen ingen skillnad alls. Eftersom den är så populär finns den ofta i goodiebags, så jag har säkert använt den 50 ggr - utan någon magi.


  • Arkmasker (eller sheet masks). Är jag den enda som tycker att arkmasker är otympliga och ineffektiva? De har alla konstig passform, så vissa utsatta delar av ansiktet får ingen mask på sig. De torkar alla snabbt, så man kan inte ha masken hela kvällen utan att få veck i ansiktet av det torra arket (jag vill ju ha färre linjer i ansiktet, inte fler). De har alla hår och damm i sig av att ha förpackats i ett kök någonstans i Korea. Nej, OK, det sistnämnda gäller inte för alla. Jag använder arkmasker ibland, men föredrar en rejäl tub.


  • Olaplex nr 3 för hemmabruk. Länken går till eleven, där hårinpackningen Olaplex är slutsåld för tillfället. Den har 37 recensioner i skrivande stund, med ett medelbetyg på 4,5. Inte heller här förstår jag något, trots att jag har sovit med inpackningen många nätter märker jag ingen skillnad. Mitt hår blir inte "starkare eller friskare", det blir inte ens lite glansigt. Jag är medveten om att man först bör ha gjort salongsbehandlingen, men att Olaplex ändå ska kunna användas som en effektiv inpackning. Inte i mitt hår.

Nej, tyvärr.


Jag är glad och tacksam över att det finns så många andra bra produkter och så mycket spännande kvar att testa. Nästan alla andra inägg kommer att handla om dem! Framförallt i kväll, läs då!


Kommentarer

Populära inlägg