Ny beställning från Yesstyle

Hej lördag!

I veckan fick jag hem min senaste beställning från Yesstyle. Jag lade beställningen 10 april, förra torsdagen (25 april) kom paketet till Sverige där det fastnade i tullen. Det har alla mina paket från Yesstyle gjort, men de brukar kreditera tullavgifterna. Efter ytterligare några dagar kom i alla fall paketet - och det här är vad jag hade beställt:

Min senaste beställning från Yesstyle.

Två arkmasker (Hyaluronic Acid och Green Tea) från TonyMoly och en från Missha (Aloe). Dessutom fick jag en Green Tea-mask på köpet.

Lovely Eyebrow Pencil.


TonyMoly Lovely Eyebrow Pencil i No.3 Gray Brown. Min Anastasia Beverly Hills Brow Wiz är på väg att ta slut - igen, för den är verkligen inte dryg, och som vanligt har spoolieborsten gått sönder. Detta till trots gillar jag själva pennan, men nu tänker jag testa något annat ett tag. TonyMolys penna har en ganska tjock spets som vrids fram i ena änden, en spoolie i den andra. Konsistensen är krämigt hård, man behöver inte dra många streck för att få färg - men den är heller inte mjuk. Färgen passar mig bra och pennan känns robust. Min enda invändning hittills är att pennan är i tjockaste laget för mina tunna bryn.

Water Sleeping Mask.

Laneige Water Sleeping Mask (lilla burken på 15ml). Jag har tidigare skrivit om den populära läppmasken från Laneige. För min del är den för kletig, men när jag såg att det också fanns en ansiktsmask med det lockande namnet Water Sleeping Mask ville jag gärna prova den. Det är jag glad att jag gjorde, för denna mask gillar jag verkligen. Den är väldigt återfuktande, så ansiktet är fortfarande fuktigt när man vaknar. Den påminner om Klairs nattmask i konsistensen, en väldigt kompakt gel som det är omöjligt att göra en grop i.

Jag är mycket nöjd med min senaste beställning!

Hada Labo Goku-Jyun Premium Hyaluronic Acid Lotion. Min gamla flaska räckte precis, så jag är glad att denna beställning kom snabbare än mina tidigare två.

Heimish All Clean Balm. Mitt nya rengöringsbalm är en trevlig bekantskap, som jag skrev om igår morse.

Om man har tid att vänta på sitt paket och inte har något emot att maila tullavgiftskvitton, så tycker jag att Yesstyle är en bra butik att handla hos. Priserna är betydligt lägre här än hos de svenska butiker som säljer samma märken och man får alltid rabatter och gåvor på köpet. Värt att tänka på är att bara beställa produkter som finns i lager, annars kan man få vänta på sitt paket i månader. Vill du handla hos Yesstyle, så kan du klicka på min rewardlänk här och få 5% rabatt - och ge mig lika mycket i rabatt.

Ha en härlig lördag!




Kommentarer

  1. Hej, jag vill också beställa från yesstyle vem vågar inte. Vill inte åka på att betala en massa extra avgifter. Hur tänker/gör du när du beställer för att undvika extra kostnader?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elin! Man måste betala tull och PostNords avgifter - det går inte att undvika. Yesstyle ersätter sedan dessa med krediter på ditt konto, som du kan handla för nästa gång. Lycka till!

      Radera
  2. Lägger tullavgifterna på mycket på det slutliga priset av produkterna man köper? Jag har varor för ungefär 1000kr men jag är rädd för att priset dubblas i tullen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har beställt flera gånger och har aldrig fått någon chockavgift. Postens avgifter och tullen är ju som de är, men du får tillbaka dem från Yesstyle i form av krediter på ditt konto. Priset kommer absolut inte att dubblas , men räkna med ett par hundra.

      Radera
  3. Hej hur mycket blev de för dig när du betalade tullavgiften? Har nyss hittat yesstyle och skulle jätte gärna vilja köpa därifrån men är rädd att det ska kosta mycket när det kommer hit till sverige. vissa har sagt att det blir kring 1000 kr i tullavgift pga att det kommer från hongkong, men för dig verkar det ha gått bra och inte kostat så mycket? kan det gå upp i kring 500 kr i tullavgift eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Postens avgifter är på 75 kr om du handlar för mindre än 1700 kr. Momsen är i allmänhet 25%, så handlar du för 1000 kr blir det 250 kr i moms + 75 kr, alltså 325 kr. Dessa 325 kr kan du få tillbaka som presentkort hos Yesstyle. Lycka till!

      Radera
    2. Tack så mycket för ditt svar! hjälper jätte mycket!

      Radera
  4. Jag sitter och letar info och funderar fram och tillbaka på om jag ska lägga en beställning eller inte. Och det känns ju lite sisådär med alla dessa konstiga avgifter hit och dit och det är ju så luddigt alltihopa, men att man får tillbaka det av yesstyle ifom av kriditer är ju verkligen så sjysst då det inte är någonting som dom egentligen behöver göra, för kostnaderna är ju vad dom är i det land man beställer i från, vilket ju verkligen gör att sidans moral ökar avsevärt i mina ögon. Jag tror att jag ska våga mig på en beställning ändå, man får ju trots allt en summa att handla för, men dock så är det ju samma procedur nästa gång man handlar, man får dock inte glömma att de man får betala i avgifter är nog inte ens hälften av de man tjänar då dom ofta har otroliga rabatter och ernjudanden, SAMT tillgången av en helt annan värld av produkter som man inte kan få tag på, på den svenska marknaden. så det är för mig endast win win och åter win... :)
    Har suttit och kollat produkter på amazon och ebay tidigare och funderat över att beställa där men som sagt avgifterna och även luddigheten från vilket land man egentligen beställer i från på exp amazon är ju oxå lite halvluddigt kan jag tycka,.... Har du förslag på sidor man kan beställa i från som inte är tull och liknande avgifter på?

    SvaraRadera
  5. Hej är det tull på varje vara eller på hela köpet man gör på YesStyle!? <3 Tacksam för svar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej bara på själva paketet

      Radera
  6. Hej jag undrar om det är tull på ungefär 75kr till varje vara man köper eller på hela köpet ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marri!
      Det är en tullavgift på hela köpet.

      Radera
  7. Kul att få hem nya produkter! Vill kolla in din ALL CLEAN balm :D Hur går jag tillväga för att få tullavgiften i krediter? Mailar jag kontaktinfo med en bild på tullkvittot eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var det ett par år sedan jag skrev det här inlägget, så det kan ha ändrats. Då mailade jag en bild på tullkvittot och fick motsvarande summa i krediter insatt på mitt konto hos Yesstyle. Det står på Yesstyles sida hur man ska göra. Lycka till!

      Radera
  8. Hej, är det tryggt att betala i kredit hos yesstyle?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, jag har alltid haft goda erfarenheter av Yesstyle och alltid handlat med kort.

      Radera
  9. Hej, jag undrar vad som händer om man inte skickar in återbetalnings krav?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Då får du ingen återbetalning, utan får betala tull och avgifter själv.

      Radera
  10. Hej, jag tänkte beställa kläder för ca 1500 kr, så jag undrar hur jag får reda på hur mycket tull och avgifterna kommer kosta och kommer jag behöva göra något mer efter jag har beställt? (Brukar inte beställa utanför europa)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Julia!

      Om du ska beställa från Yesstyle kan du beräkna kostnaden här https://www.tullverket.se/sv/privat/etjansterforprivatpersoner/tullraknarenraknautvadvarankostar.4.7df61c5915510cfe9e710532.html. Tänk på att beställa kläder som finns i lager, annars kan du behöva vänta länge. För det mesta får man ett brev från PostNord när ens paket har kommit igenom tullen. Då behöver man betala in tull och avgifter till PostNord och sedan skickas paketet. Det sista steget kan ta upp till två veckor efter att paketet kommer till Sverige. Lycka till!

      Radera
  11. Hej, jag tänkte köpa kläder för ca 1500 kr, men jag har ingen aning om hur mycket tull och avgifter kommer kosta och så undrar jag om man behöver göra något mer sen när man har beställt. (Brukar inte beställa utanför europa/sveriga)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg