Beauty on the go + söndagsmask

Jag har just kommit hem från en tur till Stockholm och har precis packat upp väskan. Necessärens innehåll är det som är absolut svårast, tycker jag - vill ju gärna ha med mig allt. Om jag inte behöver tänka på vätskeregler så packar jag all makeup jag använder för tillfället. Jag har makeupnecessären bredvid mig och lägger ner allt efterhand som jag sminkar mig på morgonen.

Reseförpackningar (förutom Baume de Rose, som jag inte kan vara utan), minus provpåsen från Elemis. Necessären från Rimowa har jag fått av en snäll kollega.


Hudvårdsnecessären är svårare. En del förpackningar lämpar sig inte för resa, andra är för stora för att bara användas en gång (Pixi Retinol Tonic, t ex) och dessutom har jag en mängd småförpackningar som jag har tänkt att använda när jag reser. Den här gången försökte jag tänka smart, så att necessären skulle bli lätt men samtidigt innehållsrik.

Jag tog med mig en provpåse på Elemis cleansing balm för att ta bort makeup och därefter en micellär gelcleanser från Darphin (andrarengöring på kvällen och morgonrengöring). Sedan tog jag min lilla spraytoner från Akademikliniken och en liten Pixi Glow Tonic. Jag har en liten tub ögonkräm från Dermalogica som funkar bra, så den fick följa med. Svårast var det med serum, essence, olja och kräm, men jag nöjde mig med essence från Caudalie, en olja från Kat Burki och en fuktkräm från Rodial. Dessa fick duga både dag och natt. Oljan Power Trio Radiance Oil visade sig vara ett fynd, så den ska jag använda upp de närmsta dagarna. Även fuktkrämen från Rodial ska jag göra slut på, för det är lika bra att använda upp reseförpackningarna vid hemkomst och ta med sig nya på nästa resa.

Söndagsmaskerna.

Söndagsmaskerna kommer att komma ur reseförpackningar, de med. Jag ska testa en rengörande mask, Deep Cleansing Mask från Omorovicza, och därefter Deep Moisture Mask från Clark's Botanicals som får ligga på hela natten. Det sistnämnda märket känner jag inte till sedan tidigare, så det ska bli spännande att testa.

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg