Limited edition - läs innan inlägget tas bort!*

I torsdags släpptes Charlotte Tilburys palett Stars In Your Eyes till försäljning för dem som skrivit upp sig på VIP-listan inför lanseringen. I fredags släpptes den till allmän försäljning och förväntades sälja slut för att aldrig mer komma igen. En stor del av reklamen kring paletten har handlat om att den bara kommer att finnas i begränsad upplaga och när den är slut, så är den slut. Det har också upprepats att förra årets palett sålde slut på mindre än 24 timmar. Nu måndag kväll finns den fortfarande till försäljning, men gissa vem som snabbt köpte en direkt när den släpptes?


Limited edition har blivit vanligare på senare år och eftersom åtminstone jag inte vill riskera att missa en fantastisk produkt, fungerar denna marknadsföring på mig och antagligen många, många fler. Jag är så kluven inför detta, eftersom jag inser att jag faller för marknadsföringen samtidigt som jag är så glad över att just jag fick tag på exempelvis Stars In Your Eyes-paletten.

Den senaste trenden verkar Urban Decay ha lanserat. Ett av mina första inlägg handlade om deras Naked-palett, som nu har tagits ur försäljning. Detta skedde dock inte i det tysta, utan de hade en stor kampanj kring nedläggningen. Jag deltog i en tävling som Kicks hade där man skulle dela med sig av ett minne rörande Naked-paletten - det kom in mängder av svar. Vi har nog inte sett det sista av denna typ av marknadsföring, eller vad tror ni?

Den gamla Naked, numera omöjlig att få tag på?

Hoppas att ni får en fin kväll! Själv ska jag titta på några Stars In Your Eyes-tutorials...

*) Funkade det?!

Kommentarer

  1. Jag föll nog mer för LE som marknadsföring förr faktiskt, nu gör det mig lite trött. Dessutom så tycker jag att om en produkt är bra så bör företaget vilja göra mer än en batch. Dessutom så retar det mig att inte få veta hur stor en batch är, har Charlotte Tilbury till exempel lanserat 100 ex så är det ju ingen superutmaning att sälja alla på 24 timmar. Gissningsvis släppte de fler denna gången än sist. Därmed inte sagt att det inte är en fin palett för det är det men jag hatar att behöva impulsshoppa, endast ett fåtal produkter får mig att vilja göra det. Kan dock förstå att detta inte alls var ett impulsköp för dig utan väl planerat:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att jag också kan bli en lite mer luttrad konsument. Håller verkligen med om att man vill veta hur stor en batch är, om CT-paletten fortfarande finns till försäljning om en månad kommer jag nog att känna mig lite lurad. Nu verkar det ju i och för sig som att den är jättefin, så lite planerat är inköpet. Lite. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg