Lyxmask från Sisley

Godmorgon onsdag!

Hoppas du är pigg och utvilad - om inte kanske du vill läsa om lyxmasken Black Rose Cream Mask från Sisley. Jag har länge velat testa denna, efter att ha läst så många positiva recensioner om den. Nu fick jag äntligen chansen när jag fick med ett prov i Space NK:s goodiebag. Jag är glad att jag fick den som prov, för den kostar en del - 1320 kr för 60 ml. Är den då värd denna prislapp?

Masken utlovar "Instant youth" och är "smoothing, plumping and brightening". Den håller alla löften utom ett - man blir inte omedelbart ung - men i övrigt förstår jag de positiva recensionerna. Jag hade Black Rose Cream Mask som nattmask, ovanpå Hada Labo Premium lotion. När jag vaknade var min hud lite fastare än vanligt, men framförallt var hudtonen jämnare. I vanliga fall har jag röda partier, men de syntes mycket mindre än vanligt.

Mitt prov av Black Rose Cream Mask räcker förhoppningsvis några gånger till.

Eftersom ansiktet kändes slätare, fastare och jämnare i hudtonen än vanligt, var det också lättare att lägga en snygg bas. Det räckte med lite CC-cream och concealer, som satte sig bättre än vanligt. Det kan vara kombinationen Pixi Retinol Tonic, Hada Labo Premium lotion och faktumet att jag var på ansiktsbehandling i lördags, så jag ska testa Black Rose Cream Mask några gånger till innan jag hyllar den till skyarna.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg