NK Beauty

Godmorgon tisdag!

I helgen var jag som sagt en kort tur till Stockholm. Det fanns inte mycket tid till shopping, men en runda på NK hanns med. Skönhetsavdelningen på NK har alltid varit bra, men nu genomgår den en förändring till NK Beauty och det verkar bli så bra.


Den gamla avdelningen med Chanel, Dior, Lancôme och de andra klassiska stora skönhetsmärkena finns kvar. Kul att Chanel har valt att ha kvar sin disk på NK, när de annars numera bara säljs i egna butiker i Sverige. Avdelningen med kroppsprodukter och doftljus har utökats med spännande märken som Le Labo, Santa Maria Novella, Maison Francis Kurkdjian och Trudon m fl. På makeupsidan finns en ny avdelning med bl a Hourglass, Chantecaille och by Terry. Det fanns också en avdelning under uppbyggnad, så vem vet vad som ska hända där?

Den enda bild jag tog på NK Beauty, på Hourglass senaste limited edition-palett, som jag faktiskt inte köpte.

Förr besökte jag NK för att vissa märken bara fanns där, men numera går i princip allt att beställa hem på nätet. Varför ska man då besöka NK idag? Förutom att avdelningen har många spännande märken som man inte kan känna på i så många butiker i Sverige, så är personalen både kunnig och engagerad. Jag talade med en expedit vid Le Labos disk, som kom med tips och råd utan att jag kände mig tvungen att köpa något. Vid Trudon talade jag länge med en expedit som gick igenom deras dofter (Mortel beskrev hon som kallt vax, som när man går in i en kyrka där ljusen har släckts för ett tag sedan, vilket verkligen var träffande) på ett väldigt levande sätt. Detta gjorde att jag fortfarande tänker på Trudons dofter, annars hade de helt gått mig förbi.

Så, har du vägarna förbi NK tycker jag verkligen att du ska titta in på NK Beauty. Ha en fin tisdag!


Kommentarer

Populära inlägg