Say it ain't Soho från Essies höstkollektion

Även om solen fortfarande oftast skiner här i Malmö, så märks det att dagarna blir kortare. Jag börjar längta efter doftljus och mörkare färger på läppar och naglar. I söndags var jag inne på Kicks för att hitta ett fint höstlack och hamnade som vanligt framför Essies hylla. Essies höstkollektion består av åtta lack, med namn som är hämtade från New York. Lacken är ljusare än vad jag förväntar mig av en höstkollektion och jag saknar ett riktigt mörkt vamplack i samlingen.



På Kicks Hansa fanns inget särskilt ställ med höstkollektionen, men jag hittade det lack jag letade efter i det ordinarie stället. Jag ville kika närmare på Say it ain't Soho, ett kopparfärgat metalliskt lack. När jag tittade på det i flaskan såg det lite blekt ut, men jag hade sett fina bilder av det på förhand och slog därför till.

Essies Say it ain't Soho gör sig bäst i höstsol.

Lacket är välpigmenterat och lättapplicerat, två lager täcker väl. Mina naglar har en del gamla gellacksrester på sig och jag var rädd att metallfinishen skulle förstärka dessa, men lacket är faktiskt ganska förlåtande. I dagsljus är färgen djupt bronsfärgad med en hel del skimmer, i solljus blir det brinnande. En hel del av lystern syns även i inomhusbelysning - men det är ett lack som gjort för en långpromenad en solig höstdag. Det är perfekt för övergången från sommar till höst.

Vi hoppas på ytterligare en solig dag imorgon, trevlig kväll!

Kommentarer

Populära inlägg