First impression: Caution™ Extreme Lash Mascara från Hourglass

Godmorgon torsdag!

Sedan knappt en vecka tillbaka har jag använt Hourglass nya mascara Caution™ Extreme Lash Mascara som jag har en provförpackning av. Jag har tidigare testat en annan av Hourglass' mascaror, men var inte så förtjust i den, trots att jag annars tycker att Hourglass gör så bra makeup.

Mina förhoppningar på denna mascara var dock höga, eftersom jag läst så många lovord om den. Vid första användandet använde jag den utan primer och resultatet blev OK. Jag tyckte att fransarna på nära håll såg ut att ha små, små klumpar i topparna, men längden och böjen var bra. Fin svärta och inget smul eller färg på huden under ögat i slutet av dagen. Det var inga problem att ta bort den.

Ganska rejäl provförpackning av Caution™ Extreme Lash Mascara.

Vid andra tillfället hade jag öppnat min nya primer, så nu hade jag mascaran som andra lager utanpå den. Det blev bättre, fransarna fick mer volym och miniklumparna i topparna var borta. Däremot kändes mascaran rätt kladdig och det gick inte att måla på ett lager till. Vid tredje tillfället - också med primer - hade jag ont om tid och var inte tillräckligt noga med att torka av färg från borsten. Det blev katastrof, det ena ögat såg ut att ha tre ihopkletade fransar. Jag ansträngde mig till det yttersta för att inte blinka så att jag skulle få mascara på hela ögonlocket, medan jag tog en tops och försökte få bort färg och separera fransarna. Resultatet blev sådär och det kändes som att det tog lång tid för mascaran att torka.

Än så länge är mascaran för blöt.

Efter det har jag varit mer försiktig, men mascaran är fortfarande väldigt kladdig och det kommer alldeles för mycket färg på borsten. Den kanske blir bättre när den har torkat lite om ett par veckor, men just nu är den ingen favorit. Vore intressant att höra om någon annan har samma erfarenhet av Hourglass' mascaror.

Kommentarer

Populära inlägg