Veckans hype, V40

Godmorgon fredag!

Den här veckans hype har pågått ett tag, Europa-lanseringen av Drunk Elephant i onsdags. Märket säljs nu av brittiska Cult Beauty och Space NK, vilket i tisdags innebar en viss rivalitet. Jag följde dramat i realtid, så klart.

Marknadsföringen har varit massiv, så i samband med det och märkets kultstatus bland hudvårdsintresserade, är det inte konstigt att hypen är stor.


Space NK öppnade en pop-up-store ett dygn innan den officiella säljstarten, i vilken både Drunk Elephants grundare Tiffany Masterson och beauty-influencers som Caroline Hirons, A Model Recommends och The Anna Edit minglade och liveuppdaterade på Instagram. Cult Beauty kuppade med en livesändning strax före kl 21, där de tillsammans med Tiffany Masterson räknade ner till säljstart redan kl 21 på tisdagskvällen. Därefter tog det inte många minuter innan Space NK skickade ut ett mail att deras nätförsäljning av Drunk Elephant hade tjuvstartat samma kväll.

Ska bli så spännande att testa Drunk Elephants produkter.


Har jag fallit för hypen? Ja, så klart har jag det. Jag har samlat ihop poäng hos Space NK ett tag genom att skriva recensioner, så jag hade flera bonuscheckar att lösa in. Snart hoppas jag att resekitet "The Littles" finns hemma i mitt badrum. Det kommer förhoppningsvis en uppdatering snart!

Ha en fin fredag!

Kommentarer

Populära inlägg