Dags för syra - och snart ännu fler shoppingtips

Det är fredagkväll, men för ovanlighetens skull blir det inga shoppingtips. Det kommer säkert många nästa vecka, då Black Week, Black Friday och Cyber Monday-hypen startar på riktigt.

Eftersom sommaren var så lång och solig, har jag inte använt mina starkaste syraprodukter på länge, men nu känner jag att det börjar bli dags att ta fram det tunga artilleriet igen. Pixi Glow Tonic använder jag året om, men nu har jag tagit fram Lotion P50W från Biologique Recherche också.

Mina nuvarande syror, från Biologique Recherche, Pixi och Dr. Dennis Gross.

Det är också ett ansiktsvatten, men kraftfullare än Glow Tonic. Lotion P50W innehåller bl a AHA, BHA och PHA-syror som exfolierar och denna variant av Lotion P50 (det finns fyra olika) passar även känslig hud. Jag brukar dock vänja in i huden, genom att den första veckan inte använda den varje kväll och att använda en fuktad bomullspad, så att produkten blir lite utspädd.

Lotion P50W har kultstatus för många och var länge omöjlig att få tag på utanför Biologique Recherches skönhetssalonger. I Sverige säljs de t ex av Skincity.

Jag har också några stycken duo-pads med extrastarka peelingpads från Dr. Dennis Gross, Alpha Beta Extra Strength Daily Peel. Först har man en pad som exfolierar, sedan en som neutraliserar och lugnar. Även om behandlingen heter "daily peel", så tänker inte jag använda den dagligen, utan snarare som en veckobehandling. Jag minns fortfarande när jag använde Elizabeth Arden Pro Skin Perfecting Peel Pads och mina näsvingar började blöda, så jag får vara försiktig. Har man en tålig hud, rekommenderar jag starkt Perfecting Peel Pads alltså!

Hoppas du har en härlig kväll!

Kommentarer

Populära inlägg