Morgonrutin i november

Godmorgon onsdag!

Nu har jag ändrat på min morgonrutin igen. Nästan alla produkter från Drunk Elephant är slut, men de var verkligen dryga och mycket effektiva. Det blev dock lite tråkigt att använda samma produkter varje dag - jag gillar ju att experimentera lie grann. Därför är det jättekul att få börja om lite med andra produkter nu.

Nuvarande morgonrutin.


Nu använder jag:

rengöring: Milky Jelly Cleanser från Glossier (använd gärna min länk för att få 10 % rabatt på din första beställning och för att ge mig 100 kr). Den är mild och skonsam, vilket passar mitt novemberansikte.

toner: Glow Tonic från Pixi - som jag har saknat denna under Drunk Elephant-perioden, då jag ju fick tillräckligt med syra i nattserumet.

mist: Queen of Hungary från Omorivizca. Detta steg är inte nödvändigt, men jag gillar att spraya på lite extra fukt som får kapslas in av efterföljande essence.

essence: Premium lotion från Hada Labo. Ja, jag vill ju helst bada i detta essence, men jag nöjer mig med att badda in 3-4 lager i ansiktet varje dag.

ögonserum: Shaba Complex Eye Serum från Drunk Elephant. Jag använder upp den sista Drunk Elephant-produkten, det går åt så lite serum så denna lilla flaska räcker nog ett tag till.

serum: Pure Glow Oil från Akademikliniken. Denna olja använder jag som serum nu, den ger mycket näring men även fin lyster. Dyr men dryg.

fuktkräm: 3t Complex från Zelens. Denna dagkräm kan nog upplevas som lite väl kraftig och näringsrik för en fetare hud, men jag tycker att den är perfekt så här års. Dock behöver jag låta den torka in innan jag lägger foundation, annars kan det bli lite smuligt.

En del av produkterna ingår även i min nya kvällsrutin, som kommer upp i kväll. Kika gärna in då!

Ha en fin onsdag!

Kommentarer

Populära inlägg