Tre ting som gör skillnad

Godmorgon torsdag!

Jag har några nyfunna produkter som verkligen har gjort skillnad i min hudvård och som jag tror nästan alla kan använda. Alla har jag nämnt tidigare, men jag vill ändå samla dem här i ett eget inlägg. Här är de:

Tvättlappar (The Oshibori Face Towel) från Skincity och Hada Labo Premium lotion på sidenörngott.


tvättlapp - att torka bort rengöringen med en urkramad tvättlapp istället för att skölja bort den med varmt vatten är det som har gjort störst skillnad på min hud. Förutom att det är skonsamt, ger en mild exfoliering och tar bort smink och spf effektivt, så slipper man en massa stänk i badrummet.

sidenörngott - jag kunde inte tro att det skulle vara en sådan skillnad, men helt plötsligt är mitt ansikte slätare när jag vaknar. Vem kunde tro att bomull slet så mycket på ansiktet?

hyaluronsyra-essence, i mitt fall Hada Labo Premium lotion - att lägga till hyaluronsyra i form av essence innan serum och kräm kan ju låta allt annat än enkelt, men tro mig, det är värt det. Sedan jag började med Premium lotion har jag nog skrivit om den minst en gång i veckan. Den är dessutom dryg och billig, så jag kan med gott samvete fortsätta skriva upp denna. Om man är ung och har fet hud behöver man den inte, men alla med fuktfattig hud kommer att uppskatta Premium lotion.

Ha en fin torsdag!

Kommentarer

Populära inlägg