I kalendern 7 december och julbordsläppstift

Redan fredagkväll och nu har vi hunnit med sju luckor i kalendrarna. I morgonens kalenderluckor fanns följande:

Brun-utan-sol, puder och mascara.


Liberty: Translucent Setting Powder från Laura Mercier. Jag blev jätteglad när jag drog ut den lilla lådan i Libertys kalender och hittade Laura Merciers löspuder. Många verkar ha detta som sitt favoritpuder, men jag har aldrig testat det. Så kul att äntligen få göra det!

Lookfantastic: Black Magic Mascara från Eyeko. Jag har testat andra mascaror från Eyeko tidigare och de har varit helt vanliga mascaror. Jag blev alltså inte superglad över denna provförpackning, men inte heller besviken. Sådär, helt enkelt.

Skincity: Invisi Foaming Tan Water från Vita Liberata. Eftersom jag gärna använder b-u-s, så kommer jag definitivt få användning för detta "skummande vatten" (jag antar att det blir skum när man pumpar ut det). Jag kände dock inte spontant att "åh, detta vill jag testa ikväll!" när jag drog fram flaskan ur sin låda imorse.

Sammanfattningsvis var även dagens luckor bra, men endast en toppenprodukt idag. Libertys kalender har verkligen varit en guldgruva hittills. Dagens favorit är alltså Laura Mercier-pudret.

Ikväll ska jag på julbord och då har jag förstås mitt nya Velvet Morning-läppstift från Lisa Eldridge Makeup. Jag har haft det hela dagen och hållfastheten är otrolig. Trots detta blir inte läpparna torra, så om Lisa Eldridge utökar kollektionen nästa år rekommenderar jag verkligen läppstiften.

Ha en trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg