Kalenderfavoriter 1-7 december

Hej lördag!

Det blir många kalenderinlägg i december, och idag blir det faktiskt två. Jag tänkte att jag skulle sammanfatta veckans kalenderluckor varje lördag, så vill man inte läsa kalenderinlägg varje dag räcker det med lördagens inlägg. Ikväll kommer dagens luckor.

Den första decemberveckan har kalendrarna verkligen levererat, jag minns inte att de var så här bra förra året. Jag skulle ha bytesdag igår med två väninnor, men vi ställde in för att vi inte ville byta bort något. Ett par av produkterna (rengöringen från Dermalogica och mascaran från Eyeko) har jag dock lämnat vidare till min mamma, som har bättre användning för dem.

Mina fem favoriter i alfabetisk ordning från den första veckan är:

Veckans favoriter!

Cool Girl Barely There Texture Mist från Hair by Sam McKnight. Jag har använt detta texturspray varje dag sedan jag fick det. Lustigt nog visade Lisa Eldridge upp det i sin fredagsvideo (se nedan) och hon gillar det också. Sam McKnight (som jag inte kände till) är tydligen en ikonisk frisör som äntligen har släppt sitt eget hårvårdsmärke, med ett fåtal utvalda produkter.



Instant Eye Lift från Trish McEvoy. Även denna produkt har jag använt dagligen och jag är så förtjust i den. Den ger verkligen ett litet lyft och fungerar utmärkt både på egen hand eller under concealer för lite mer hålögda dagar.

Perfectly Perfecting Wonder Balm från Percy & Reed. Detta balm har ersatt min vanliga leave-in-conditioner från Living Proof den här veckan. Jag älskar doften och mitt hår känns både mjukt och återfuktat, utan att tyngas ned.

Otippat med två hårvårdsprodukter och endast en hudvårdsprodukt på listan.

Pure Triple Peel från Akademikliniken. Jag har faktiskt inte provat peelingen än, eftersom jag just hade använt Babyfacial när jag fick den -  men imorgon blir det av! Förhoppningarna är höga, för jag har hört så mycket gott om Akademiklinikens Pure Triple Peel.

Translucent Setting Powder från Laura Mercier. Samma sak gäller för pudret, jag har inte hunnit testa det än, men gläder mig så att få göra det.

Hade inte heller väntat mig två makeupprodukter bland favoriterna.


Jag borde kanske ha tagit med krämen från Votary också, eftersom jag är väldigt spänd på den. Hårbandet från Skincity har gjort nytta varje dag, så det förtjänar också ett omnämnande. Och Calm Water Gel från Dermalogica som jag redan har använt upp. Ja, första veckan var verkligen bra.

Här är hela veckans luckor listade:

Liberty:

1: Special Cleansing Gel från Dermalogica och ett presentkort på £ 10.
2: Instant Eye Lift från Trish McEvoy.
3: De-Stress Body Oil  från Susanne Kaufmann.
4: Cool Girl Barely There Texture Mist från Hair by Sam McKnight.
5: Wrinkle Release Facial Sheet Mask från Skin Laundry.
6. Super Seed Nutrient Cream från Votary.
7: Translucent Setting Powder från Laura Mercier.

Lookfantastic:

1: Contour and Colour Pro Palette från HD Brows i samarbete med Lookfantastic.
2: Solution micellaire anti-âge från Filorga.
3: Perfectly Perfecting Wonder Balm från Percy & Reed.
4: Gravity Mud Mask Firming Treatment från Glamglow.
5: Ultra Slim Brow Definer från BBB London.
6. Brilliance Facial Oil från Emma Hardie.
7: Black Magic Mascara från Eyeko.

Skincity:

1: Calm Water Gel från Dermalogica och ett hårband från Skincity.
2: Skin Booster Lacto-Glucan Lifting Mask från Biodroga MD.
3: K Ceutik från Dermaceutic.
4: 1000 Grain Body Exfoliator från Decléor.
5: Pure Triple Peel från Akademikliniken.
6. Retinol 3TR Serum från Medik8.
7: Invisi Foaming Tan Water från Vita Liberata.

Ha en fin dag, vi hörs ikväll!

Kommentarer

Populära inlägg