Dafni Hair Straightening Ceramic Brush

Som jag skrev igår som Veckans bästa, fick jag i fredags en Dafni Hair Straightening Ceramic Brush av en väninna, som inte gillade den. Hon hade redan givit bort den en gång, men fick tillbaka den, så det är uppenbarligen inget stylingverktyg för alla. När jag läser recensioner, så är det en hel som är missnöjda, medan andra älskar den. Jag tillhör den sistnämnda skaran.

Så här ser den ut, Hair Straightening Ceramic Brush från Dafni.

Det är en borste i hårdplast, som värms upp blixtsnabbt. Sedan borstar men sitt torra hår med borsten, så att det blir platt och lent, utan att förlora volym. Är det platt hår utan volym man är ute efter, ska man använda plattång. Det går väldigt fort för mig att få platt hår med borsten, max 2 minuter.


För att gilla borsten, underlättar det nog om man inte har för tjockt och kraftigt hår. Har man som jag axellångt, tunt och fint nordiskt hår är det ett toppenverktyg. På Daisy Beauty Expo fick jag mitt hår stylat med en liknande borste från Philips - den gillade jag också. Kanske ska man försöka testa innan köp, för det verkar vara en hit or miss-produkt.

Testa innan köp!


Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg