Veckans hype, V4

Godmorgon fredag!

Förra veckans hype, Pixis lansering, har jag inte sett så mycket av de senaste dagarna. Kicks Hansa i Malmö har inte gjort något väsen av den i alla fall. Denna veckas hype är en makeuplansering många väntat på, nämligen Milk Makeup.


Det amerikanska märket grundades 2016 i New York och Los Angeles och gjorde sig snabbt kända för sina coola och  instagramvänliga förpackningar. Märket marknadsför sig som veganskt och crueltyfree och ligger i ungefär samma prisklass som Glossier.

En av Milk Makeups bästsäljare är Cooling Water Instant under-eye de-puffer, som jag gärna skulle testa.


I dagarna lanseras Milk Makeup hos Cult Beauty, som levererar till Sverige. Jag är inte säker på om de kommer att skicka Milk Makeup-beställningar utanför Storbritannien och Irland, för överallt står det att de lanseras just där, inte Europa. Det kan ju ha med Brexit att göra, att man nu undviker ordet Europa, men ändå levererar dit. Jag hoppas det, för jag är nyfiken på Milk Makeup.

Är det någon som har testat något från Milk Makeup?

Ha en fin fredag!

Kommentarer

Populära inlägg