Chanel CC Cream - första intrycket

Jag har nu använt min nya CC-kräm från Chanel i drygt en vecka. Den har testats rätt hårt, eftersom jag har haft den som foundation både under semestern och ett par dagar här hemma. Under resan klarade den både joggingturer i gassande sol och långa kvällar i baren. Här hemma har det varit torr inomhusluft och en lång arbetsdag, utan att jag har behövt bättra på den eller matta ner den.

I taxfreeshoppingen härom veckan ingick en efterlängtad CC-kräm från Chanel.

Jag använder den mest som foundation, d.v.s. att jag applicerar den med beautyblender efter min morgonrutin + primer. Den täcker bra och på min hud blir den halvmatt. Inte ens efter en löprunda i sol har den runnit ut, så jag är mycket imponerad av hållfastheten. Den klarar också en hel arbetsdag utmärkt. Det går bra att applicera lite mer kräm under dagen utan att det blir kakigt, det gjorde jag en del förra veckan för att få lite mer SPF.

CC Cream Complete Correction SPF50 i 30 Beige.

Krämen ska också ha hudvårdande egenskaper, men det kan jag inte uttala mig om ännu. Jag har färgen 30 Beige (alla har beige i namnet, men olika siffror framför), som passar min ganska ljusa hud bra. Krämen har ingen särskild doft och är inte lika rinnig i konsistensen som Chanels Vitalumière t ex. Chanel CC Cream är dock inte svår att applicera, utan det går enkelt med både svamp och fingrar. Sammanfattningsvis är detta en mycket bra CC-kräm som jag ser fram emot att använda varje morgon.

Nu står flaskan hemma i badrummet.


Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg