Empties från semestern

Godmorgon måndag och vardag igen!

Jag hade med mig en del produkter som var på upphällningen och en del reseförpackningar, så det blev faktiskt en del tomma förpackningar förra veckan. Här är de produkter som tog slut:

Nästan alla tomma förpackningar i badrummet förra veckan - hårmasken från Davines stod kvar i duschen.

Akademikliniken Day Maximal Sense SPF 50. Det här är det bästa solskydd för ansiktet jag har testat och jag hade med mig två tuber - en till badrummet och en till strandväskan. Badrumstuben tog slut efter några dagar, så därefter fick jag flytta den andra mellan strandväskan och badrum. Krämen är lika bra som dagkräm som solskydd.

Algenist Liquid Collagen. Denna produkt var inte vad jag hade väntat, men kanske var min förpackning gammal. Innehållet var inte flytande, utan en grynig och separerad massa. Det gick inte att suga upp det med pipetten, utan jag fick skopa upp gelén. Det som fanns kvar i flaskan i lördags fick därför stanna på Gran Canaria.

Jag använde inte riktigt upp Liquid Collagen från Algenist, konsistensen gjorde att produkten var svår att få ur.

Biotherm Lait Oligo-Thermal. Det här är verkligen en produkt som doftar sommar och ledighet. Jag gillar den gelkrämiga konsistensen och den typiska fräscha After Sun-doften. Det kommer att bli fler av denna!

Caudalie Concentrated Brightening Essence. Jag ville gärna ha med mig ett essence som ersättare förbi Anne-Marie Börlinds Hyaluron-Shake, men det här var ju inte alls samma sak. Det skulle i ärlighetens namn inte ge fukt, utan vara uppljusande. Jag märkte ingen skillnad.

Enbart favoriter på denna bild!

Charlotte Tilbury Overnight Bronze & Glow Mask. Jag är verkligen ledsen över att tub två av denna fantastiska mask är slut. Det kommer att bli en tredje mask, för den ger verkligen en fin färg samtidigt som den är en effektiv fuktmask.

Davines The Spotlight Circle. Förpackningen innehåller 50 ml hårmask - jag använde lite varje dag och den räckte och blev över till åtta tillfällen. Tyvärr är förpackningen sådan att den inte kan återförslutas, så jag fick lämna kvar lite mask på Gran Canaria. Jag gillade i alla fall masken, som gjorde mitt hår väldigt blankt.

Bra hårmask som ger mycket glans - synd att den lilla korken inte vill fastna igen.

Zelens 3t Complex. Jag är mycket förtjust i den här kraftiga  fuktkrämen med antiage-egenskaper och har haft den i fullstorlek också. Den är hiskeligt dyr, vilket gör att jag kanske inte kommer att köpa den igen.

Ha en fin dag!



Kommentarer

Populära inlägg