Hår- och hudvårdspackning för en vecka i solen

Godmorgon onsdag!

Nu har det gått några dagar sedan jag packade, men jag tycker att det är så svårt att packa necessärerna - för jag har ju flera. Idag tänkte jag visa vad jag har med mig i hår- och hudvårdsväg.

Innehållet i hårvårdsnecessären.

Hårvården packade jag först, för den innehåller nästan bara reseförpackningar som jag inte använder hemma. Jag har med mig New Wash från Hairstory och här tvättar jag håret varje dag, så det går åt en del. Även om det inte behövs något balsam med New Wash, har jag med mig en mask, The Spotlight Circle, från Davines som jag har i längderna. Jag har två produkter som värmeskydd och motverkare av friss, Thermal Protection Spray från Philip B. och Wonder Balm från Percy & Reed. Den sistnämnda är den enda produkt jag har tagit ur badrumsskåpet hemma. Sedan har jag en reseförpackning av min vanliga Living Proof Perfect Hair Day. Jag har också med ett torrschampo från Amika och ett spray från Ouai som ska ge vågor, men vågsprayet har jag inte använt ännu.

Rengöring, toner och essence.

Hudvården var svårare att packa - jag har varit för duktig på att göra mig av med reseförpackningar. Jag hittade t ex ingen andrarengöring i mitt förråd, så det fick bli fullstorlek från Acasia. Förstarengöringen är en liten Emma Hardie Moringa Cleansing Balm, misten är Pure Berry Toner från Akademikliniken och så har jag lite kvar av ett essence från Caudalie.

Serum och krämer.

Krämer är det svåraste - hur ska jag på förhand veta vad min hud vill ha?! Det blev den underbara ögonkrämen från Annemarie Börlind, fuktserum från Algenist, Niactil från Elixir, fuktkräm från Zelens, nattmask med BUS från Charlotte Tilbury och så klart Baume de Rose från By Terry.

Förutom nattmasken är det dessa masker jag packat.

Jag hade också med mig två arkmasker från by Wishtrend och Skinfood, bägge för fukt. En använde jag i söndags, en tänker jag ta ikväll eller imorgon. Jag hade önskat ha med mig en liten gelmask, men hade bara stora förpackningar, så jag får vänta med det till jag kommer hem.

Nu väntar ännu en dag i solen (eller i skuggan med SPF50). Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg