Ingen ny favorit från Charlotte Tilbury?!

Godmorgon onsdag!

Imorgon 28 februari släpper Charlotte Tilbury en ny ögonpalett, The Icon Palette, i begränsad upplaga. För första gången är jag inte lika entusiastisk inför ett palettsläpp från Charlotte Tilbury som jag brukar vara.

Imorgon släpper Charlotte Tilbury denna ögonpalett och en ny kollektion av läppglans, som också ingår i The Iconics.

Anledningen tror jag är färgskalan, som den här gången innehåller några andra andra färger än de bronsiga, guldiga och rosatonade nyanser vi har sett  i de senaste paletterna från Charlotte Tilbury. Här finns både grön och blå bland de vanliga milda nyanserna. Dessa ädelstensfärger verkar bli mer och mer populära. Anastasia Beverly Hills släpper snart sin nya ögonpalett Riviera Palette, och även där återfinns ädelstensfärgerna.


Det är säkert samma höga kvalitet som tidigare på Charlotte Tilburys skuggor, men för min del blir det inget omedelbart inköp. Då lockas jag mer av Urban Decays Naked Reloaded, som från och med idag ska finnas på kicks.se. Jag får dock försöka hejda mig även där, jag har redan tillräckligt med neutrala paletter.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg