Bästa budgetköpen

Godmorgon måndag!

Förra veckan publicerade den brittiska skönhetsjournalisten Sali Hughes sin lista över de 30 bästa makeup-, nagel- och hårprodukterna under 15 pund, alltså ca 185 kr i dagens kurs. Några av produkterna finns inte att få tag på i Sverige, medan andra är kända budgetfavoriter här också, som L'Oréal Paradise Mascara, Essie Gel Couture eller L'Oréal Elnett hårspray. Den här veckan kommer hennes hudvårdslista, den ser jag verkligen fram emot.

Jag kan inte få ihop en lika bra lista, men så är jag inte Sali Hughes heller. Några budgetfavoriter har jag dock, som jag gärna tipsar om.

Alla borde ha en duschboll.

Duschbollen. Alla borde ha en duschboll. Den gör alla duschtvålar krämiga och löddrande, den ger en lätt exfoliering och dessutom får man lite hammam-känsla i duschen. Köp en - du kommer inte att ångra dig!

Glasfil. Min glasfil har flera år på nacken och kommer från Sephora. Jag försökte övertala min kollega att köpa en likadan när vi var i Paris förra veckan, men då hittade vi ingen inne på Sephora. Varför bör man ha en glasfil? Jo, den filar snabbt ner nageln utan att trasa sönder den eller skiva den. Glasfilen blir heller aldrig slö, utan är som ny när man har sköljt av slipdammet.

Depend Peeling Pen. Detta är en ny budgetfavorit, denna peelingpenna som man drar runt kanten av nagelbädden för att fixa till nagelbanden. Sedan jag fick den i januari, kan jag inte vara utan den. Trots att det har varit vinter och kallt, har jag inte besvärats av trasiga nagelband och har heller inte behövt använda orangepinnar för att peta ner nagelband som växer över nageln.

Underbar fotmask.


Sephora Collection Lavender foot masks. Jag försöker att alltid ha en av Sephoras fotmasker i lavendel hemma i badrumsskåpet. När mina fötter känns lite trötta, är det en lyx att sova med dessa masksockor en natt.

Avène Cold Cream. Många har tipsat om denna allround-kräm, framförallt under kalla vinterdagar. Det är en riktigt fet kräm, som kan användas till lite vad som helst - makeupborttagning, mot torrfläckar, som nattmask eller om man är utomhus i riktigt dåligt väder. Jag har den som nattmask när min hud känns känslig och skör.

Varken första eller sista gången denna mirakelkur är med i bloggen!

Sally Hansen Miracle cure. Detta nagelstärkande underlack har varit med på flera av mina favoritlistor. Använder man underlack, kan jag inte se någon anledning att inte köpa detta - det både skyddar och stärker nageln, samtidigt som det förlänger lackets hållbarhet.

Hada Labo Premium Lotion. Jag har skrivit om denna essence så många gånger, men jag tycker fortfarande den är lika bra. Man bör kunna få tag på den för dryga hundralappen från Yesstyle eller liknande asiatiska sidor.

Den senaste favoriten! 

Annemarie Börlind Eye Wrinkle Cream. Det här är den dyraste produkten på listan, men en sökning visar att den går att hitta under 185 kr. Jag tycker att den är minst lika bra som betydligt dyrare ögonkrämer, framförallt mot torrhetslinjer.

Det var Sali Hughes och mina budgettips. Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg