Jämförelse av Happy Honey Mask och The Honey Mud

Godmorgon torsdag!

Honungsmasktrenden har pågått ett tag och jag har definitivt fallit för den. Sedan mitten av februari har jag använt Happy Honey Mask från Sjö Skin och nu har jag äntligen fått hem min efterlängtade The Honey Mud från May Lindstrom. Maskerna är inte helt identiska - May Lindstroms är t ex inte en renodlad mask, utan fungerar också som rengöring. Även om bägge är exfolierande, så är Sjö Skins mask mekanisk, medan May Lindstroms mask är en enzymmask.

Sjö Skins Happy Honey Mask.

Detta till trots finns det mycket gemensamt mellan de två, så därför tänkte jag kort jämföra dem på sju olika punkter och försöka kora en vinnare. Så här ser min jämförelse ut:

utseende: Bägge är gråbeige och ser ut som lera. Vinnare: oavgjort.

Beige lera.


doft: Sjö Skin luktar gräs/sädesslag blandat med lite honung. May Lindstrom har en varm honungsdoft. Vinnare: May Lindstrom.

konsistens: Sjö Skin är en rinnande tunn lera med små korn i. May Lindstrom är en tjockare och slätare lerkräm. Vinnare: May Lindstrom.

applicering: Sjö Skin går lätt att bre ut på huden med medföljande pensel. May Lindstrom är tjockare och kräver lite arbete för att täcka hela ansiktet, framförallt om ansiktet inte är helt torrt. Vinnare: Sjö Skin.

känsla på huden: Sjö Skin känns sval och återfuktande på huden. May Lindstrom känns tjockare och nästan lite stram. Vinnare: Sjö Skin.

borttagning: Sjö Skin har små korn som inte försvinner så lätt. May Lindstrom torkas enkelt bort med urkramad tvättlapp. Vinnare: May Lindstrom.

resultat: Sjö Skin gör huden ren, balanserad och återfuktad. May Lindstrom gör detsamma, men dessutom med en jämnare hudton utan någon rodnad. Vinnare: May Lindstrom.


Min vinnare! 

Min vinnare blir alltså May Lindstrom, men Sjö Skins mask är också riktigt bra - till ett betydligt bättre pris.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg