Nyheter i svenska butiker

Godmorgon tisdag!

Idag lanserar Skincity ett nytt spännande märke och utifrån Annika Forsgrens instagram-inlägg verkar det handla om iS Clinical.


iS Clinical är ett märke som jag är väldigt nyfiken på. Det är ett amerikanskt cosmeceuticals-märke som har funnits i drygt 15 år. Tidigare har märket varit svårt att få tag på online, eftersom det precis som t ex Biologique Recherche bara såldes efter konsultation hus hudterapeuter. Det har funnit hos andra nätbutiker än Skincity, men jag skulle tro att märket får större spridning nu. Priserna kan kanske hindra iS Clinical från att bli en storsäljare, för de är i den högre prisklassen.

Hermès senaste doft finns t ex hos Kicks och Åhléns, om man vill lukta på den.

En annan exklusiv lansering som dock har ett par veckor på nacken är Hermès nya doft i Un jardin-serien, Un Jardin sur la Lagune, som jag luktade på i Paris. Precis som de andra dofterna i serien är det en ganska säregen doft, och för mig påminde den verkligen om vatten. Kanske är den en del av 90-talstrenden, för visst var det många vatten-dofter då? Jag tror att Un Jardin sur la Lagune vinner i längden, för den är inte någon insmickrande doft som jag föll för direkt. Min favorit bland trädgårdsdofterna är istället den fikondoftande Un Jardin en Méditerranée, den är verkligen helt underbar.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg