Shopping på Citypharma

Godmorgon onsdag!

Igår var jag på Citypharma, i hörnet Rue du Four/ Rue Bonaparte i 6:e arrondissementet.

Igår hann jag med ett besök på Citypharma, Paris' kanske mest omtalade parapharmacie. Anledningen till detta är att de har mycket lägre priser än andra och har många erbjudanden. Dessutom är utbudet enormt.

Här är Avènes hylla - utbudet är stort.

Det blev en del shopping, så jag tänkte helt enkelt visa vad jag köpte. De flesta köpen var planerade och jag lade faktiskt tillbaka ett tvåpack med torrschampo från Klorane.

Shoppingkassen tömd hemma på hotellet.

Till ansiktet blev det två produkter, French Rose Mist från Sampar och Masque Anti-Rougeurs från Uriage. Misten har jag redan testat - den är underbar. Det är en finfördelad aerosol-mist med en diskret rosdoft, precis en sådan produkt jag gillar. Masken får jag testa när jag kommer hem, tror jag. Det är en fuktmask som ska lugna huden och minska rodnad. Jag har inte haft någon hudvård för ansiktet från Uriage tidigare, så det ska bli kul att testa den.

Mist från Sampar och mask från Uriage.

Till kroppen blev det bara gamla favoriter. Både på Ducrays kroppskräm Ictyane och Vichys Déodorant Anti-Transpirant 48H var det erbjudande, där den andra flaskan var nedsatt med 50%.

Härligt med tvåpack! Kul att bägge lovar verkan i 48 timmar.

Jag köpte också en liter av Uriages Gel Surgras Dermatologique. Den ska kunna användas både i ansiktet och på kroppen, men jag har den bara som duschkräm. Doften är franskt sval, perfekt under sommarhalvåret.

En liter duschkräm från Uriage.

Väskan kommer att väga en del när jag åker hem, men jag är så nöjd med mina köp. Det är kvalitetsprodukter till ett mycket rimligt pris - allt ovan kostade drygt 50€.

Ha en fin onsdag!

Kommentarer

Populära inlägg