Veckans fynd

Godmorgon onsdag!

I måndags gjorde jag en upptäckt i mitt badrumsskåp. I Skincitys kalender kom en liten flaska som bara försvann i mängden, men mina väninnor som hade samma kalender har flera gånger talat om denna. Veckans fynd är Biodroga MD Skin Booster Anti-Age Lacto-Glucan Lifting Mask.

Den här lilla flaskan kommer nog att räcka ett tag, för masken är dryg.

Det är en leave-on-mask som direkt stramar åt huden. Jag känner med en gång hur huden dras åt en aning, vilket är underbart en morgon när man känner sig lite svullen. Detta är nämligen en mask som används bäst på morgonen, efter den vanliga hudrutinen (se bara till att den har absorberats innan Skin Booster Anti-Age Lacto-Glucan Lifting Mask appliceras, annars kan det bli lite smuligt.)

Gelmask med lite silikonkänsla ger en fin grund för makeup.

Masken är en gelmask, som torkar snabbt. Därefter kan man lägga sin makeup, som får ett fantastiskt fäste. För mig är detta alltså lika mycket en primer som en mask - även om man självfallet kan använda den även utan makeup utanpå. Jag har testat leave-on-masker som också fungerar som primer tidigare, både J.One Jelly Pack och This Works In Transit Camera Close-Up. Bägge var bra, men de var mer renodlade fuktmasker än uppstramande. Kanske är det så här andra upplever Clarins Beauty Flash Balm, som jag aldrig har fått att fungera?

Här är mina favoritprimrar för tillfället. Ingen av de tre är en renodlad primer, men jag gillar multiprodukter.


Idag blir det alltså ännu en uppstramad dag. Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg