Lite blandade nyheter

Hej lördag!

Igår skrev jag lite om Lisa Eldridges kommande läppstiftkollektion, och insåg att det har kommit en hel del nyheter den sista tiden som jag är nyfiken på.


By Terry Baume de Rose Tinted Crayon har just lanserats och är en färgad variant av läppbalsampennan i Baume de Rose-serien. De nya färgerna finns än så länge i två neutrala varianter, en rosa och en beige. Jag letade efter dem på mitt Kicks idag, men de hade inte kommit in ännu. De verkar spännande.


Beautyblender Bounce Liquid Whip Long Wear Foundation har det talats om några veckor nu och nu finns Beautyblenders första makeupprodukt ute i handeln. Jag har använt makeupsvampen från Beautyblender länge och tycker att den fortfarande är bäst på marknaden, så jag är väldigt nyfiken på hur deras foundation är. Den finns i hela 40 nyanser, så det borde gå att hitta en nyans som ligger nära ens hudton.

Nyhet från Budgie.

Budgie The Volume Mist lanserades nu i veckan, tillsammans med ytterligare några produkter i Kicks hårvårdsserie Budgie. Detta volymspray innehåller värmeskydd och är alltså värmeaktiverat. Det ska ge volym åt tunt nordiskt hår, men inte någon textur. Jag ville testa det inne på Kicks idag, men det fanns tyvärr ingen tester, så jag vet inte hur det känns eller luktar. Jag behöver dock snart en ny volymprodukt och jag har ännu inte testat något från Budgie, så det är möjligt att det blir detta spray.



Drunk Elephants nya kit Get Even som innehåller  C-Firma Day Serum, T.L.C. Framboos Glycolic Night Serum, Protini Polypeptide Cream, A-Passioni Retinol Cream och B-Hydra Intensive Hydration Serum. Jag har testat allt utom retinol-krämen, som jag är mycket nyfiken på. De andra produkterna gillar jag verkligen, så det här kitet vore perfekt! Just nu verkar det vara slutsålt hos Cult Beauty men finns i lager hos Space NK.

Det är verkligen många spännande lanseringar på gång nu. Jag räknar ned både till Charlotte Tilburys ögonpalett på torsdag och Lisa Eldridges läppstift, som lanseras "very soon".

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg