Produkter jag köper igen och igen

Godmorgon onsdag!

Jag gillar verkligen att testa nya produkter, men trots det finns det några jag köper gång på gång - även när de inte är på rea. Här är några produkter jag har använt i åratal och köpt om minst tre gånger:

Några av mina mest köpta produkter.

Benefit They're Real! Mascara. Jag återkommer alltid till denna mascara - den ger bra volym och längd, samtidigt som den sitter bra. Jag har testat ett par andra av Benefits mascaror också, men denna är min favorit.

Biotherm Lait Corporel. Det här är en klassiker bland body lotions, som jag köper om och om igen. Den har en bra pumpförpackning (jag brukar köpa 400 ml-flaskan), går snabbt in i huden, återfuktar bra och har en diskret citrusdoft jag gillar.


När jag senast köpte Baume de Rose för läpparna fick jag en handkräm på köpet.

By Terry Baume de Rose. Detta är det bästa läppbalsamet som finns och jag har alltid en burk på nattduksbordet. Jag använder det oftast inte mer än två gånger per dag, på morgonen och på kvällen - det räcker. Nu har jag i och för sig den färgade pennan också, så nu blir det oftare.

Jag har köpt en hel del av Ombre Blackstar.

By Terry Ombre Blackstar i Frozen Quartz och Bronze Moon. De här ögonskuggspennorna är fantastiska, på egen hand eller som underlag för en puderskugga. Jag försökte klara mig utan Frozen Quartz, som jag har som primer och i vattenlinjen, när den tog slut senast, men  efter några dagar insåg jag att det inte går att ersätta den med något annat. Jag är väldigt glad över min senaste Frozen Quartz!

Caudalie Beauty Elixir. Det här är en mist som jag inte riktigt vet vad den gör, men jag använder den dagligen och köper den om och om igen. Jag gillar den bara.

Igår kväll tände jag Mimosa som jag köpte på hemväg från Paris i mars.

Diptyque Bougie Mimosa och Figuier. Jag har många olika doftljus och testar gärna nya, men det är ändå Diptyque som jag köper oftast. Under vår och sommar vill jag ha Mimosa och framåt september vill jag ha Figuier. Det har blivit några ljus vid det här laget och ikväll tänder jag mitt Mimosa.

Emma Hardie Moringa Cleansing Balm. Det här är den nyaste produkten på listan, jag tror att jag köpte min första burk 2014. Sedan dess har det blivit flera, även om priset har ökat rejält de senaste åren.

Hade turen att hitta denna tub på Åhléns mellandagsrea och tog med den till Gran Canaria i februari.

Estée Lauder Bronze Goddess Sunscreen. Jag köpte den första flaskan i december 2009 på taxfree inför en sista minuten-resa och jag minns fortfarande hur överväldigad jag blev av doften och lystern. Jag fortsätter att köpa den och ibland tar jag fram den grå dagar bara för att lukta på den.

Hairstory New Wash. Att jag prenumererar på detta hårtvättmedel säger väl allt?! Annars kan man läsa recensioner på New Wash, jag har aldrig sett en produkt hyllas så.

Alla jag testat har härlig doft, men Peony & Blush Suede är min favorit.

Jo Malone Body and Hand Wash. Den här har jag lika gärna på handfatet som i duschen, för den har en fantastisk doft och är väldigt, väldigt dryg. Används den med duschbollen blir det ett otroligt krämigt skum.

Klorane Shampooing sec au lait d'avoine. Det här är mitt favorittorrschampo som jag använder nästan dagligen. Jag använder det mer som volymgivare än som rengöring, men det funkar bra för bägge syftena.

Bäst att köpa flera åt gången, när de inte är så lättåtkomliga i Malmö.

Pixi Glow Tonic. Jag har använt Glow Tonic sedan den kom. Från början fick jag beställa den från Storbritannien, men nu finns den överallt. Det är inte så mycket syror i tonicen, men tillräckligt för att ge min hud lite exfoliering. Jag vill inte vara utan den.

Seche Vite. Jag har testat lite olika varianter av snabbtorkande överlack, men återvänder alltid till Seche Vites variant. Visst, det tjocknar snabbt i flaskan och det blir missfärgat av mörka lack, men jag gillar det ändå. Förutom att det torkar lacket på ett par minuter, ger det en fin glans och förlänger lackets hållbarhet.

Vichy Anti-Perspirant Déodorant Spray. Eftersom jag verkar vara en av få som gillar spraydeodoranter, får jag köpa mina utomlands eller på nätet. Vichys spray köper jag flera åt gången, för jag vet att det är så bra.

Touche Éclat funkar alltid.

YSL Touche Éclat. Jag minns min första, hett efterlängtade Touche Éclat-penna, som jag till slut fick råd att köpa. Det finns många andra bra concealer-pennor, t ex By Terrys variant (det är Terry de Gunzburgs hjärna bakom bägge), men Touche Éclat gör mig aldrig besviken.

Jag tror att om jag skriver en liknande lista om några år, finns nog en del av mina nya favoriter på listan. Chanels handkräm, underlacket från Sally Hansen, The Butter från Tan-Luxe, rengöringen från Kate Somerville och fransserumet från Revitalash tror jag ligger bra till.

Ha en fin dag!














Kommentarer

Populära inlägg