Första intrycket: Chanel L'Huile

Hej lördag!



I drygt en vecka har jag använt Chanels nya rengöringsolja L'Huile Huile Démaquillante Anti-Pollution Cleansing Oil. Det är en rengöringsolja som tar bort makeup, SPF, smuts och föroreningar. Jag har använt den som förstarengöring på kvällen, genom att massera in den på torrt ansikte. Sedan har jag alternerat genom att torka bort den med urkramad ljummen tvättlapp eller genom att emulsifiera den med vatten och därefter skölja bort den.

Min provförpackning av L'Huile rengöringsolja från Chanel.

Oljan känns nästan lite som en torrolja och är lätt i konsistensen. Det är den minst feta rengöringsolja jag har testat, vilket märks framförallt när den ska sköljas bort. Doften är den där franska rosdoften som Chanel ofta använder och som jag tycker är underbar. Trots att oljan känns ganska tunn, är det inga problem att lösa upp makeupen, inte ens på ögon och läppar.

Jag har snart använt hälften - men den är dryg.

Storheten i oljan märks när den ska tas bort - den går faktiskt att skölja av med ljummet vatten utan att huden känns fet efteråt. Det har jag aldrig upplevt tidigare. Trots detta föredrar jag att torka bort den med tvättlapp och jag använder en andrarengöring efteråt. Jag har testat att använda L'Huile även som andrarengöring och det gick alldeles utmärkt.

Liten men storslagen rengöringsolja.

Jag är mycket imponerad av denna rengöringsolja. Även den som i vanliga fall inte gillar rengöringsolja, kan uppskatta L'Huile. Den som redan använder rengöringsolja kommer att tycka mycket om Chanels L'Huile.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg