Morgonrutin, sommar 2019

Hej lördag!

Idag tänkte jag skriva lite om min nuvarande morgonrutin - den har ändrats lite sedan förra sommaren, även om principen är densamma. Principen är rengöring, toner, essence, serum, ögonkräm och SPF. Förra sommaren använde jag följande produkter:

Förra sommarens morgonrutin.


  • Akademikliniken Pure Berry Toner vid väckning.
  • Glossier Milky Jelly Cleanser var den rengöring jag oftast använde. Den använder jag fortfarande ibland.
  • Akademikliniken Pure Radiance Cleanser hade jag ibland i duschen.
  • Caudalie Beauty Elixir sprayade jag efter rengöring och det gör jag fortfarande ibland.
  • Hylamide SubQ Eyes var min ständiga ögonkräm. Den trodde jag nog att jag skulle fortsätta med.
  • Caudalie Vinoperfect Concentrated Brightening Essence var ett prov jag använde - gillade det en hel del.
  • Caudalie Vinoperfect Radiance Serum var även detta en provförpackning.
  • Akademikliniken Day Maximal Sense SPF50 har jag inte bytt ut.


Denna sommar ser det ut så här:

Nuvarande morgonrutin - samma princip men mestadels andra produkter.


  • Omorovicza Queen of Hungary vid väckning.
  • Kate Somerville Goat Milk Moisturizing Cleanser som rengöring i princip varje morgon.
  • Babor Cleansing Foam står i duschen, så någon gång använder jag den.
  • La Mer The Mist är den mist jag oftast använder, men även Caudalie Beauty Elixir eller Sampar French Rose Mist förekommer i rutinen.
  • Drunk Elephant C-Tango Multivitamin Eye Cream är sommarens ögonkräm.
  • Hada Labo Premium Lotion är sedan länge mitt favoritessence.
  • Annemarie Börlind Rose Blossom Vital Care har jag istället för serum och rollar in med jade-rollern.
  • Akademikliniken Day Maximal Sense SPF50 är fortfarande med.


Morgonrutinen har alltså fortfarande lika många steg, men många produkter är utbytta. Det är inte så förvånande, jag gillar ju att testa nytt. Det är alltså inte säkert att ovanstående produkter finns med nästa sommar.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg