Bästa redskapen för måndagsmanikyren

Ikväll är det dags för måndagsmanikyr. Jag har tre riktigt bra redskap till hjälp, nämligen:

Bra grejer till måndagsmanikyren.

Nagelklippare från Muji. Jag köpte den i våras efter att Sali Hughes hade tipsat om den och det är ett av mina bättre köp. Jag för alltså tipset vidare, för det är så enkelt att klippa med denna och naglarna får perfekta kanter.

Mujis nagelklippare.

Glasfil. Har man väl börjat fila naglarna med en glasfil, kommer man aldrig använda något annat igen. Man kan fila åt alla riktningar utan att nagelkanterna skivas och filen blir aldrig slö. Jag har bara behövt köpa en ny för att jag har tappat den gamla i golvet - då spricker den.

Keramikpeelingpenna från Depend. Jag använder den här pennan på mina nagelband någon gång i veckan och numera har jag sällan problem med torra nagelband. Nagelbädden blir snabbt ren och tydligen är det vårdande olja i pennan också. 

711 Pure White från Chanels Noir et Blanc-kollektion.

Förutom att alla dessa redskap är fantastiskt bra, är de också riktiga budgetkap. Jag får måla naglarna med mitt lyxigaste nagellack för att balansera - det blir Chanels lack från Noir et Blanc-kollektionen ikväll.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg