Beautyfood Supper Club på MJs

I morse vaknade jag upp på ett hotellrum på MJs här i Malmö och fick äta hotellfrukost innan arbetet - mycket lyxigt. Anledningen till detta var att jag var på Beautyfood-event anordnat av Maria Ahlgren i går kväll.

Hotel MJs invid Lilla torg i Malmö.

Fint rum med goodiebags och handskrivna kort från Maria Ahlgren.

Vi checkade in redan klockan tre på eftermiddagen. På våra rum väntade fina goodiebags och ett signerat ex av Maria Ahlgrens senaste bok Destination Beautyfood. Därefter var det dags för drink och workshop, där vi fick göra vårt eget skönhetsströssel. Jag gjorde rawmesan, supergott att ha istället för parmesan.

Drink- och snacks-meny.

Liquid Glow Elixir - med blommor på toppen!

Min rawmesan med näringsjäst. lökpulver, sesamfrön, nötter, salt etc.

Vi var nästan 30 skönhetsintresserade personer med mycket att tala om, så det blev många intressanta samtal kring bordet. Alla fick ge tips om sin favoritskönhetsprodukt, så jag skrev ner en hel del. Många nämnde produkter från Medik8, så jag är nu ännu mer nyfiken på märket. Tydligen kommer det snart en ögonprodukt som verkar mycket lovande.

Kvällens meny.

Efter workshopen var det middag, på temat Beauyfood förstås. Menyn Sharing is (skin)caring bestod av fem rätter som man delade med sin bordsgranne. Min favorit var grönsaksbonanzan som det var fantastiska röror till. Samtalen fortsatte och det var verkligen en så kul och spännande blandning av människor, som alla delade ett gemensamt intresse. Därför blev det så att vi var några som satt kvar och pratade tills restaurangen stängde.

Goda gurkor.

God glass.

Framåt midnatt somnade vi i våra hotellsängar. För min del med ett leende på läpparna, för det var verkligen en så givande och inspirerande söndag, på hemmaplan i Malmö dessutom!

Dags att läsa Destination Beautyfood!

Nu är jag hemma efter en lång dag, men ser fram emot att börja läsa Maria Ahlgrens bok.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg