Chanel Holiday 2019 Collection - Les Ornements de Chanel

Hallå lördag!

Idag var jag inne på Chanel-butiken för att titta lite på julkollektionen. Det är en makeupkollektion framtagen av Lucia Pica, som alltid skapar så vackra men samtidigt nytänkande kollektioner. Årets julkollektion är en dramatisk och färgstark kollektion i mörka färger med skimmer. Mönstret i puderprodukterna är inspirerat av knappen på den klassiska Chanel-dräktjackan.

Chanel Holiday 2019 Collection inne på Chanel-butiken i Malmö - förutom läppstiftet jag redan hade plockat ut för att testa..

Kollektionen består av en highlighter, en ögonkvartett, två nagellack, sex läppstift, en kajal, två läppglans och två ögonskuggor. Storsäljarna i malmöbutiken är highlightern och ögonkvartetten, som är så fin att jag knappt skulle våga använda den.

Så fina skuggor.

Jag var mest nyfiken på ett av läppstiften, Rouge Allure 807 Rouge Délicieux. Jag fick testa det och gillade det, men inte så mycket som jag hade hoppats. Det var lite starkare i färgen än jag hade trott. Jag testade även highlightern, som är både diskretare och mindre guldig än vad man kan tro. På mig såg den snarare ut som silverskimmer - väldigt fransk och elegant.

Jag testade 807 Rouge Délicieux.

Nagellacken hade jag inte tänkt att testa, men jag blev visad det röda 719 Richness. Det var mycket finare än det ser ut i flaskan, ett klassiskt mörkrött lack med blank finish. Jag kan inte riktigt sluta tänka på det.


715 Deepness och 719 Richness är nya för i år. Klassikern 18 Rouge Noir passar dock också in i kollektionen.

Sammanfattningsvis tycker jag att årets julkollektion är både klassisk och festlig. Har man möjlighet att testa produkterna i butik, tycker jag man ska göra det - de är inte riktigt som de ser ut på bild eller ens i förpackningen. Att se swatches i Youtube-videor är också ett alternativ förstås.

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg