Dr. Dennis Gross Professional Grade Resurfacing Liquid Peel

Godmorgon måndag!

Sedan några dagar är det återigen varmare, så nu mår min hud bättre igen. Därför tyckte jag att det var dags att experimentera lite med den, så igår testade jag en ny exfoliering från Dr. Dennis Gross, Professional Grade Resurfacing Liquid Peel. Namnet tycker jag är lite avskräckande, men produkten ska kunna användas upp till tre gånger i veckan.

Provflaskor av Professional Grade Resurfacing Liquid Peel.

Professional Grade Resurfacing Liquid Peel
är en tvåstegsprodukt. Steg 1 är själva syrapeelingen, en vätska som man tar på en bomullsrondell och masserar runt i hela ansiktet förutom ögonpartiet. Därefter väntar man två minuter och sedan gör man steg 2, som är en lugnande och neutraliserande vätska som man masserar in i ansiktet på samma sätt som man gjorde med steg 1. Det är ett koncept som känns igen från Dr. Dennis Gross Daily Peel Pads som jag använder ibland.

Salongspeeling för hemmabruk.

Steg 1-vätskan innehåller flera olika syror (bl a AHA och BHA), men jag känner inget stickande när jag applicerar den. Min hud blir inte röd och efter två minuter känns mitt ansikte som vanligt. Jag fick kontrollera att jag verkligen hade använt steg 1. Steg 2-vätskan är en tjockare vätska, som gör huden lite slajmig. Bägge vätskorna är i princip doftlösa.

Jag fortsätter med två-stegs-peelingen ett tag till!

Jag kommer att fortsätta använda Professional Grade Resurfacing Liquid Peel de rekommenderade två gångerna per vecka, nu när jag vet att den inte är så stark som namnet antyder.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg