Dyrt men drygt?

En ständig diskussion när det handlar om skönhetsprodukter är priset. I många skönhetsgrupper och forum skrivs det om dupes, d.v.s. en ungefär likadan produkt men till mycket lägre pris. Jag har inget emot låga priser, men ibland tycker jag att det kan löna sig att betala en del. Det finns några produkter som jag verkligen funderade över om de var värda sitt höga pris, men som jag idag skulle köpa om utan tvekan:

Tre dyra men dryga favoriter.

Chanel L'Huile. Jag har använt många olika rengöringsoljor, men ingen har varit i närheten av att vara så dryg som denna. Jag har använt den minst en gång om dagen i ett par månader nu, men ändå är det så mycket kvar i flaskan.

Detta lilla dryga prov fick mig att köpa den stora flaskan.

Moroccanoil Original Treatment. När jag skulle köpa min första olja från Moroccanoil för kanske 10 år sedan tänkte jag länge och noga, skulle jag verkligen få användning för den dyra oljan? Till slut övertalade jag mig själv och har sedan dess alltid haft en flaska hemma. Jag tar en droppe varje gång jag har tvättat håret, så den räcker länge. Min nuvarande flaska minns jag inte när jag köpte, men det var innan jag startade den här bloggen i alla fall.

Numera en klassiker bland håroljor.

Revitalash Advanced. Detta fransserum hade jag funderat på i flera år, innan jag köpte det i vintras. Jag har redan skrivit om det fantastiska resultatet flera gånger, så jag kan bara säga att serumet för mig är värt varenda krona. Nu använder jag bara lite serum två gånger i veckan, så det kommer förhoppningsvis räcka länge än.

Fransserum som fungerar.

Sedan har jag köpt dyra produkter som inte alls har räckt länge. Som bekant blev jag både förvånad och besviken när Bioeffect EGF Eye Serum tog slut på bara några veckor. Även om serumet var bra, kommer jag inte att köpa det igen.

Bra men odrygt.

Något annat som tog slut fort var Cult Beautys adventskalender, som släpptes imorse. På mindre än två timmar sålde den slut, så kalendersuget verkar inte ha mattats av ännu.

Ha en fin fredagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg