New York - önskeshopping

Hej torsdag och Happy Halloween!

När detta inlägg publiceras, har jag förhoppningsvis precis landat i New York. Jag har inte åkt hit för att shoppa, men lite hoppas jag förstås hinna med. Ända sedan resan bokades har jag därför samlat shoppingtips, så här är en lista över butiker jag gärna skulle besöka:

  • The Mask Bar. Namnet till trots finns det mer än bara masker här. Det är en butik som till en början var inriktad på arkmasker, men som även säljer annan K-beauty. 
  • Glossier. Det är väl nästan ett måste att besöka Glossiers butik när man är i New York. Till min stora glädje ligger Glossier bara 7 min från vårt hotell, så det blir förhoppningsvis ett besök. Jag skulle gärna titta lite närmare på förra veckans hype Futuredew.
  • Ulta. Även Ulta är en sådan butik man bör besöka. För några år sedan drömde jag om Lorac PRO Palette som finns att köpa där, så den skulle jag gärna titta på.
  • Rickys NYC. Som jag förstår det är Rickys en lågprisbutik som säljer främst hår- och kroppsprodukter. Alla tipsar om den när någon ber om New York-tips, så jag vill se vad det är för typ av affär.
  • Bite Beauty Lip Lab. Här kan man göra sitt egna, skräddarsydda läppstift och det låter som en dröm. 
  • Sephora. Så klart vill jag besöka en riktigt stor Sephora-butik! Jag är mest nyfiken på märken som ännu inte finns i Sverige, som Drunk Elephant, Pat McGrath och Charlotte Tilbury. Amerikanska Sephora har så många fina julkit och andra specialkit som jag är nyfiken på. Förhoppningsvis finns det också en enorm Beauty To Go-avdelning, för jag köper gärna mindre förpackningar.
  • Joanna Vargas. Detta lyxiga hudvårdsmärke lanserades i Sverige i våras och finns nu på Grands spa i Stockholm. Det skulle dock vara kul att se salongen i New York och känna lite på produkterna.
  • Hairstory. Jag har testat en hel del av Hairstorys produkter, eftersom jag har använt deras New Wash ett par år nu. Om jag går förbi en frisör som säljer Hairstorys produkter, vill jag gärna testa deras nya torrschampo.
  • Walgreens. Igår fick jag tips från min trognaste läsare om att jag inte får missa denna klassiska butik. Jag ska göra mitt bästa!


Förhoppningsvis kommer jag hem med en amerikansk Sephora-påse.

Eftersom jag gärna vill testa lite nytt, har jag inte ersatt sådan som tagit slut den senaste tiden. Jag behöver verkligen en ny handtvål, en handkräm och en mascaraprimer, så detta hoppas jag få tag i.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg