Oktobers foundation: Westman Atelier eller Chanel?

Hallå lördag!

Jag har de senaste veckorna funderat en del kring vilken foundation jag ska satsa på i höst. Sedan i somras har jag använt Chanel Les Beiges Eau de Teint, som nu har tagit slut. Den är härlig, men mer en sommarfoundation, för nu vill jag ha lite bättre täckning.

Slut med sommarfoundation.

I ett par veckor har jag testat en stickfoundation, den omtalade och lyxiga Westman Atelier Vital Skin Foundation Stick. Jag har den idag och tycker att min hud ser strålande ut. Tyvärr tar det alldeles för lång tid för mig att få den jämn, mitt ansikte är kanske för torrt för denna produkt helt enkelt. Jag har testat att applicera med både fingrar och borste, men inget har gått smidigt.

Westman Atelier eller Chanel?

Min favorit från i våras har därför tagits fram igen, Chanel CC Cream. Nu applicerar jag den med foundationborste från Chanel och det går snabbt, blir bra och känns återfuktande. Det blir kanske inte riktigt lika bra på näsvingarna som Westman Ateliers foundation, men det blir bra och det blir det på en gång.

Slutsatsen blir att jag nog helst vill ha bägge. Westman Atelier när jag har gott om tid, Chanel när det är bråttom. Min jakt på den perfekta foundationen pågår alltså fortfarande.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg