Rutin för mjuka läppar

Vi är säkert många som börjar få problem med fnasiga läppar nu när vintertiden närmar sig. Ikväll tänkte jag därför skriva lite om vad jag använder för att hålla mina läppar mjuka. Precis som med övrig hudvård är exfoliering och återfuktning bra, även om jag aldrig lyckas riktigt med läppscrub. Får jag en tub, använder jag upp den, men det är inget jag köper. Istället brukar jag gnugga läpparna lite lätt med en fuktig frottéhandduk eller borsta försiktigt med en mjuk tandborste.

Bra grejer för mjuka läppar.

Varje natt smörjer jag in läpparna med ett tjockt lager av antingen By Terry Baume de Rose eller Eve Lom Kiss Mix. Bägge fungerar utmärkt som nattmask. På morgnarna använder jag den lättare VENeffect Anti-Aging Lip Treatment, som är som en kräm snarare än ett balsam. Trots detta är den långtidsverkande och påverkar inte makeupen. Jag brukar nämligen smörja in huden runt munnen också, och då går det inte så bra med ett fetare läppbalsam.


VENeffect, Akademikliniken och Chanel hjälper mot fnas.

Under dagen använder jag oftast ett färgat läppbalsam. Som ni säkert vet är det just nu Chanel Les Beiges Healthy Glow Lip Balm i färgen Deep som är min favorit, men jag varierar det med Akademikliniken Pure Lip Intense Berry. Har jag enbart läppstift en hel dag får jag ofta torra flagor på underläppen.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg