Skönhetstips från söndagens Supper Club-besökare

Godmorgon torsdag!

Under söndagens middag fick jag så många skönhetstips - både från gästerna och värdinnan Maria Ahlgren. Jag tänkte därför vidarebefordra några av dem jag redan gillar eller sådana jag är nyfiken på. Här är några av tipsen, i alfabetisk ordning:

Biodroga MD SK Booster Anti-Age Lacto-Glucan Lifting Mask. Denna mask tipsade min väninna om och den är helt fantastisk för en tillfällig lyfteffekt. Tyvärr är den också väldigt dyr.

Superbra mask från förra årets Skincity-kalender.

Caudalie Beauty Elixir. Detta ikoniska elixir i mistform har jag alltid hemma och blev glad när en annan skönhetsfantast nämnde den som sin absoluta favorit. Jag vet att vissa har invändningar mot att det är alkohol i den, men jag råder alla att testa den en gång.

Två av mina franska apoteksfavoriter: Kloranes torrschampo och Caudalies Eau de Beauté eller Beauty Elixir.

DermaCeutic K Ceutic. Flera nämnde denna kräm som sin favorit. Jag har bara haft prov på den, men blev sugen på att testa den mer nu.

Exuviance SkinRise Bionic Tonic Pads. Dessa pads är en nyhet för mig, men det var många som instämde i att de är bra. Jag skriver upp dem på min önskelista.

Lernberger Stafsing Hair Vitamins Vitality & Strength. Om man får ett sådant hår som kvinnan som tipsade om dessa, är jag beredd att testa.

Medik8 R Retinoate Luxe Collection - en box med r-Retinoate Day & Nightr-Retinoate Day & Night Eye Serum och r-Retinoate Intense. Det var väldigt många som hade Medik8 som favoritmärke, och flera nämnde r-Retinoate. Snart kommer denna box, som innehåller både den svarta och vita flaskan, samt ögonserumet som jag är så nyfiken på.

Ole Henriksen Banana Bright Eye Crème. Jag är ständigt på jakt efter en riktigt bra ögonkräm med lite askungeeffekt. Flera tipsade om denna, som jag redan har provat. För mig var den inte revolutionerande, men alltså för flera andra.

Det var ett tag sedan jag hade Drink-Up-masken nu, den här bilden är från i vintras.

Origins Drink Up Intensive Overnight Mask. Det var också många som instämde i att Origins nattmask är riktigt bra - och doftar ljuvligt. Jag har inte ersatt min senaste tub, men nu blev jag lockad att göra det.

Reserol Resveratrol Boosting Film. Det diskuterades en hel del om kosttillskott och om vad kroppen egentligen kan ta upp. Denna tunna film ska inte sväljas, utan fästas på insidan av kinden, där den får smälta. Flera var positiva till Reserols innovation, som ska minska hudens ålderstecken och öka elasticiteten. Jag är nyfiken.

Ha en fin dag!




Kommentarer

Populära inlägg