Slut i oktober I

Hej onsdag!

Jag är på ett hotellrum på Kastrup, för tidigt imorgon bär det av till New York. Jag har tidsinställt inlägg så att bloggen kommer att vara nästan som vanligt när jag är borta. Eftersom det är den näst sista oktober idag, blir det därför ett empties-inlägg. Som vanligt är det en hel del som har tagit slut. Idag blir det lite blandade produkter.

Blandade empties från oktober.

Biologique Recherche Lotion P50 Corps. Denna exfolierande bodylotion i sprayform är snudd på mytomspunnen. Har man testat Lotion P50 för ansiktet känner man igen sig, det är samma typ av ättiksluktande vatten även i kroppsvarianten. Den är oerhört effektiv, både vad gäller exfoliering och återfuktning. Det höga priset och ättikslukten gör dock att jag inte kommer att köpa den igen på ett tag, det finns annan exfolierande bodylotion jag gärna testar först.

Biotherm Lait Corporel. Denna tog slut precis i början av månaden och för ovanlighetens skull hade jag ingen flaska som väntade. Jag köper ju alltid en Lait Corporel när det är 50% på den, men nu var det alltså ett tag sedan. Förhoppningsvis kommer den på rabatt innan jul som vanligt, så då slår jag till.

Köper alltid minst två deodoranter på samma gång!

Vichy Déodorant Anti-Transpirant 48h. Denna favoritdeodorant försöker jag att alltid ha en reserv av i badrumsskåpet och det hade jag även denna gång. Fler är på ingång dessutom, det gäller att ha framförhållning eftersom det är lite svårt att få tag på Vichys deodorant i sprayform i Sverige.

Hela lagret är slut.

Klorane Shampooing Sec au Lait d'Avoine. Det är vare sig första eller sista gången Kloranes torrschampo finns med i ett empties-inlägg - jag är ju så förtjust i det. Tyvärr har jag ingen flaska hemma nu, men det kommer snart att ändras.

Tromborg Figuier Candle. Första oktoberveckan var kall, så då brann detta ljus många timmar. Det har en ganska svag fikondoft och kvalitén i förhållande till pris är mycket god. Jag har haft betydligt dyrare ljus som har osat mer och haft kortare brinntid än Tromborgs ljus. Trots detta är det svårt för Tromborgs Figuier att tävla mot min favorit Figuier från Diptyque.

Favoritljus från Diptyque.

Diptyque Figuier. Ja, här är är alltså ett av mina absoluta favoritljus. Tyvärr var detta i den lilla resestorleken, så det tog snabbt slut. Nästa gång får det bli ett i största storleken - de räcker länge.

Det var många av mina skönhetsklassiker som tog slut i oktober, och de flesta kommer jag att köpa igen. Jag tycker att jag testar så mycket nytt, men det är skönt att se att jag faktiskt har produkter jag återkommer till. Nu ska jag dra igång med kvällsrutinen, det blir tidig väckning imorgon!

Kvällsrutinen uppradad i hotellbadrummet. Kul att de har produkter från Rituals!

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg